• 16.09.24, 10:21

Transpordiamet: Eesti teed muutuvad kliimamuutustele vastupidavamaks

Nii tulevaste teede ehitamisel kui juba olemasolevate teede rekonstrueerimisel arvestab transpordiamet kliimanõuetega. Uued lahendused vähendavad transpordisektori süsinikujälge ja tagavad ohutu liiklemise ka kliimamuutusest tingitud eriolukordades, nagu üleujutused, ekstreemsed temperatuurid või tormid, teatab amet.
Uute nõuete järgi valminud teelõik.
  • Uute nõuete järgi valminud teelõik.
  • Foto: Sven Zacek
Käesoleval aastal valminud Via Baltica Pärnu–Uulu 2 + 2 ja Tartu maantee Neanurme–Pikknurme 2 + 1 teedel on transpordiamet kliimamuutuse mõjudega juba arvestanud. Järgmisteks kliimakindla ehituse objektideks saavad Via Baltica Sauga–Pärnu ja Libatse–Nurme 2 + 2 teed ning Paldiski maantee Harku eritasandiline ristmik.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele