Asfaltbetooni valmistamiseks vajaliku bituumeni puudus võib anda kaua oodatud tõuke tsementbetooni laiemaks kasutuselevõtuks Eesti teedeehituses. Üle poole Euroopas seni toodetud bituumenist on valmistatud sanktsioonide alla sattunud Venemaa naftast.

- AS Betoonimeister oleks valmis teedeehitusse panustama.
- Foto: Andras Kralla
Enamiku platside, teede ja tänavate ehitamiseks kasutatakse asfaltbetooni, sest seda saab paigaldada palju õhemate kihtidena, mis teeb katteehituse võrreldes tsementbetooniga odavamaks. Samas on palju neid kohti, kus liikluskoormused on suured ning katteehituseks tuleks valida tsementbetoon – nii tuleb kokkuvõttes odavam ja parem, teatab betoonitootja AS Betoonimeister.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.