Värske uuring tõendab, et betoontee vastupidavus on kolm korda suurem kui asfaltteel. Õismäe betoontee katselõigu esimese viie aasta uuringutulemused on veenvad: betoonkatendi roopa sügavus on 5, asfaldil 16 millimeetrit.
Õismäe betoontee katselõigu ehitus 2016. aasta kevadel. Foto: Raivo Tiikmaa.
Foto: Raivo Tiikmaa
Tallinna linnavalitsuse tellimusel valmis 2016. aasta jaanipäevaks Õismäel betoontee katselõik. Harku järve ja Astangu linnaosa vahel ehitati rekonstrueeritavale Paldiski maantee lõigule (Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahel) kolm erinevat teelõiku:
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.