Betoonehitiste võistlusele esitatud hoonete ja rajatiste eripalgelisus kinnitab kahtlejatelegi, et kõige enam kasutatav kodumaine ehitusmaterjal – betoon – on kindel ja usaldusväärne valik, mis teeb meie elu rahulikumaks, kindlamaks, turvalisemaks.
Võistluse “Aasta betoonehitis 2021” žürii esimees Aadu Kana. Foto: Raivo Tiikmaa.
Foto: Raivo Tiikmaa
“Aasta betoonehitis 2021” nominentide seas on lausa viis silda-viadukti-tunnelit. Küllap on see natukene juhus, et neid võistlusel nii palju on. Rail Balticu rajatiste ehituse algus on meie võistlusel esindatud Saustinõmme maanteeviaduktiga Tallinna ringteel.
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?
Selle hoone ehitust alustati 1936. aastal, esimene tööpäev oli majas 5. märtsil 1938. Toonastest hoonesisestest ehitustöödest tegid suurema osa Võru tööstuskooli õpilased.