RB Rail ASi koostööpartneril, konsortsiumil Obermeyer Planen+Beraten GmbH (Saksamaa) ja Prointec S.A (Hispaania), on valminud Rail Baltica raudteetrassi Tootsi–Pärnu 36kilomeetrilise lõigu eelprojekti edasiarendus, mis täpsustab raudtee paiknemist ning ristumiste lahendusi. Alamlõik on osa 93,5kilomeetrisest lõigust Tootsist Läti piirini.

- Rail Baltica ehitamise algust tähistava nurgakivi asetamine 2019. aastal.
- Foto: Liis Treimann
„See projektlõik on nii Rail Baltica kui ka Pärnumaa jaoks oluline, sest koos rahvusvaheliste kauba- ja reisijaamadega aitab see kindlasti kaasa piirkonna edasisele arengule,“ ütles RB Rail ASi projektijuht Kaur Laansalu.
Olulisena saab välja tuua, et lõigul on ristumine Rääma rabaga, kolm ökodukti, kaks suurimetajate altpääsu, üheksa sõidutee eritasandilist ristumist, kaks raudteesilda ja üks raudteeviadukt, kuus jalakäijate eritasandilist ristumist ning ligi 50 raudteetruupi.
Lõigul asuvad rahvusvaheline reisijaam Pärnus, kaubajaam ning kaks kohalikku peatust – Tootsi ja Urge (endine Kilksama). Kohalikke peatusi arendab Rail Baltic Estonia OÜ.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Lõigu lahendused täpsustuvad veelgi põhiprojekti ja tööprojektiga ning samaaegselt tehtava keskkonnamõju hindamisega.
Tootsi–Pärnu lõigu põhiprojekt valmib 2021. aastal ning tööprojekt ja keskkonnamõjude hindamine 2022. aastal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.