11. veebruaril toimus Tallinnas Tallink Spa Hoteli konverentsikeskuses neljas Ehituse tehnoloogiakonverents, kus arutati digitaalehituse üldise arengu, tulevikku kujundavate tehnoloogiatrendide ja ehitusinfo mudelite kasutamise üle.

- Emina Dervisevic, ehitusmaterjalide suurtootja Saint-Gobaini digitaalehituse valdkonnajuht Põhjamaades ja Balti riikides.
- Foto: Raul Mee
Ettekannetest kerkis esile, et kuigi Eestis kurdetakse palju ehitussektori digiarengu üle palju, võime ennast rahumeeli liigitada selles vallas edukaks riigiks, jäädes maailmas alla vaid vähestele.
Samas rõhutati asjatundlikku muudatuste juhtimist ja inimeste ehk kasutajatega tehtava töö tähtsust digitaalehituse vahendite igapäevakasutusse viimisel.
Emina Dervisevic, ehitusmaterjalide suurtootja Saint-Gobaini digitaalehituse valdkonnajuht Põhjamaades ja Balti riikides tutvustas konverentsil koos NCC-ga töös olevat pilootprojekti, mis võimaldab ehitajal materjalide vajadust hõlpsasti eelarvestada ja vaid paari hiirekliki abil kontrollida ja juhtida nende tarnet ehitusplatsile. Osalejates tekitas huvi, millal lahendus ka Eestis kasutusele võiks jõuda: otsest takistust ei ole, kuigi lahenduse kasutuselevõtt on esialgu jõukohane vaid suurfirmadele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ka Dervisevic rõhutas, et parim digitaliseerimise taktika on keskenduda inimestele ja nende harimisele. "Erinevad digilahendused ei püsi äriprotsessides diskreetselt taustal, vaid moodustavad osa tervikust. Oluline on pöörata tähelepanu mitte digitaalsete vahendite kasutamisel esinevatele kitsaskohtadele, vaid äris ette tulevatele takistustele, mida digitaalsed vahendid saaks aidata lahendada. Saint Gobainis näeme võimalust digitaalsete vahendite abil inimeste kogemusi muuta," rääkis ta.
Tutvustame põnevamaid ettekandeid peagi Ehitusuudised.ee vahendusel.

55 fotot
- Tallinn 11FEB2020 Ehituse Tehnoloogiakonverents 2020. Foto Raul Mee
- Foto: Raul Mee
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.