Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Rail Baltica ehitus: käes on harjutamisaastad
Aastad 2020–2022 peaks meie taristuehitajate jaoks kujunema harjutamisperioodiks, enne seda, kui Rail Baltica ehitus täishoo sisse saab.
Oktoobri lõpus toimunud Taristuehituse konverents tõi kokku taristuvaldkonna esindajad, et tutvustada neile sektori tulevikuperspektiive. RB Rail Eesti ja Soome esinduse juht Aivar Jaeski rõhutas konverentsil, et Rail Balticast rääkides tuleb rääkida märksa laiemast infrasturktuurist ja võrgustikust ehk raudtee ümber ehitatakse palju muudki.
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.