Rail Baltica ühisettevõte sõlmis kaks uut projekteerimislepingut kiirraudtee projekteerimiseks Eestis ja Leedus. Mõlemad lepingud allkirjastati tunnustatud Hispaania insenerifirmaga IDOM Consulting, Engineering, Architecture. Rail Baltica projekteerimistöödega alustatakse Eestis lõigul Tallinn-Rapla ja Leedus lõigul Ramygala–Läti/Leedu piir.
Tallinn-Rapla lõigu pikkus on Rail Baltica kiirraudtee trassil 48 kilomeetit. Eelprojekti järgi on sellele plaanis rajada kaks suuremat konstruktsiooni – Männiku turbapiirkond, mille kogupikkus on 3,5 kilomeetrit ning Kangru raudteesõlm, mis ületab Tallinn-Rapla-Türi maanteed. Projekteerimisteenuste hind Tallinn-Rapla lõigul on 11,4 miljonit eurot.
Ramygala-Läti/Leedu piiri lõigu pikkuseks Rail Baltica trassil on seevastu 91 kilomeetrit ja sisaldab eelprojekti kohaselt 3 raudteesilda, 14 maanteeviadukti, 20 raudteeviadukti, 4 ökodukti ja Panevežise rahvusvahelist reisijate terminali. Projekteerimisteenuste hind lõigul Ramygala-Läti/Leedu piir on 8 miljonit eurot.
Kahe lõigu pikkus on kokku 139 km, sellest tulenevalt on projekteerimistööd käimas Rail Baltica põhiliinil 288 km ulatuses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Projekteerimishanke võitja IDOM viib lepingu osad ellu koostöös kohalike ettevõtetega. Eestis on kohalikuks partneriks Skepast&Puhkim OÜ. Ettevõtte juhatuse liikme Peeter Škepasti sõnul on projekti maht ja komplekssus Eesti mõistes erakordsed ning ajakava ambitsioonikas. “Osalemine arvukas ja rahvusvahelises meeskonnas on meile suur au ning paneb meid kindlasti proovile,” lisab ta.
RB Rail AS Eesti ja Soome esinduse juhi Aivar Jaeski sõnul on Tallinn-Rapla lõigu projekteerimine tulevasel Rail Balticu trassil üks keerulisemaid. „Olen veendunud, et ühendades oma laialdased teadmised Euroopa kiirraudteede projekteerimisest kohapealse ekspertiisiga, täideb hankevõitja ootused nii Eestis kui ka rahvusvahelisel areenil,” kinnitab ta.
Tänaseks on Balti riikides algatatud seitse detailse tehnilise projekteerimise hanget 11-st, kattes 57% kogu Rail Baltica raudteetrassi pikkusest. Eestit läbiva Rail Baltica trassi tehnilise projekteerimise hanked on välja kuulutatud terve trassi ulatuses (st Eesti-Läti piirist Tallinnani).
Seotud lood
Garaažiuste ja teiste tõstanduste alla tekkivad külmasillad ning ilmastiku mõjul siseruumidesse sattuv sadevesi on aastaid olnud probleemiks paljudes tootmis-, tööstus- ja kaubandusettevõtetes. Lahenduseks on SOJLO®, mis pakub kaasaegseid energiatõhusaid külmasillavabasid uksekünniseid.