• 19.09.18, 16:27
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartus algab Riia-Vaksali ristmiku projekteerimine

Tartu olulisel tuiksoonel asuva Riia-Vaksali tänava ristmiku rekonstrueerimise ning kergliiklustunnelite ja kergliiklussilla rajamise eelprojekti hakkab koostama Tinter-Projekt.
Liiklus Riia-Vaksali ristmikul.
  • Liiklus Riia-Vaksali ristmikul.
  • Foto: Postimees/Scanpix
Pane tähele!
31. oktoobril toimub Ehitusuudised.ee korraldatud Taristuehituse konverents 2018
Pane ennast kirja SIIN.
Töö peab valmima järgmise aasta kevadeks, seejärel kuulutatakse välja projekteerimis-ehitushange. Ehitustööd on kavandatud 2020-2021. aastaks.
Linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Urmas Metsa sõnul muudab kergliiklussilla ning -tunnelite ehitamine linna tihedaima liiklusega ristmikule kogu piirkonna liikluse tunduvalt ohutumaks. „Ratturite ja jalakäijate liiklemine muutub turvalisemaks ning ühendusteed kesklinna, Maarjamõisa ning Tammelinna vahel saavad mugavamaks ja kiiremaks," ütles Mets.
Eelprojekt peab andma arhitektuurse ja tehnilise lahenduse Riia-Vaksali ja sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ja lähiala ristmike ning sõidu- ja kergliiklusteede ümberehitamiseks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Riia tänava viadukti raudteetammi muldkehasse projekteeritakse kahele poole teed kergliiklustunnelid ja raudteeviadukti kõrvale kergliiklussild. Kavandatavad kergliiklustunnelid on 5 meetri laiused ja vähemalt 3,25 meetri kõrgused. Kergliiklussilla käiguosa laius peab olema vähemalt 4 meetrit.
Eelprojekti koostamisel arvestatakse Vaksali ja Riia tänava ristmiku kergliiklussilla ja -tunneli ideekonkursi võidutöös "Sindlinahk" pakutud ideega.
OÜ Tinter-Projekt esitas Riia-Vaksali ristmiku rekonstrueerimise ning kergliiklussilla ja -tunnelite rajamise eelprojekti koostamise riigihankel odavaima pakkumuse, mis oli 129 000  eurot..

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.10.25, 16:13
Jet Grouting – kõige paindlikum pinnase parendamise tehnoloogia maailmas
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele