Tartu olulisel tuiksoonel asuva Riia-Vaksali tänava ristmiku rekonstrueerimise ning kergliiklustunnelite ja kergliiklussilla rajamise eelprojekti hakkab koostama Tinter-Projekt.

- Liiklus Riia-Vaksali ristmikul.
- Foto: Postimees/Scanpix
Pane tähele!
31. oktoobril toimub Ehitusuudised.ee korraldatud Taristuehituse konverents 2018.
Töö peab valmima järgmise aasta kevadeks, seejärel kuulutatakse välja projekteerimis-ehitushange. Ehitustööd on kavandatud 2020-2021. aastaks.
Linnavalitsuse teedeteenistuse juhataja Urmas Metsa sõnul muudab kergliiklussilla ning -tunnelite ehitamine linna tihedaima liiklusega ristmikule kogu piirkonna liikluse tunduvalt ohutumaks. „Ratturite ja jalakäijate liiklemine muutub turvalisemaks ning ühendusteed kesklinna, Maarjamõisa ning Tammelinna vahel saavad mugavamaks ja kiiremaks," ütles Mets.
Eelprojekt peab andma arhitektuurse ja tehnilise lahenduse Riia-Vaksali ja sadamaraudtee koridori rajatava tee ristmiku ja lähiala ristmike ning sõidu- ja kergliiklusteede ümberehitamiseks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Riia tänava viadukti raudteetammi muldkehasse projekteeritakse kahele poole teed kergliiklustunnelid ja raudteeviadukti kõrvale kergliiklussild. Kavandatavad kergliiklustunnelid on 5 meetri laiused ja vähemalt 3,25 meetri kõrgused. Kergliiklussilla käiguosa laius peab olema vähemalt 4 meetrit.
Eelprojekti koostamisel arvestatakse Vaksali ja Riia tänava ristmiku kergliiklussilla ja -tunneli ideekonkursi võidutöös "Sindlinahk" pakutud ideega.
OÜ Tinter-Projekt esitas Riia-Vaksali ristmiku rekonstrueerimise ning kergliiklussilla ja -tunnelite rajamise eelprojekti koostamise riigihankel odavaima pakkumuse, mis oli 129 000 eurot..
Seotud lood
Valikuvõimalus projekteerimisfaasis võimaldab ausat konkurentsi. Anstar soovib pakkuda betoonkonstruktsioonide ühendustele alternatiive – lihtsaid, usaldusväärseid ja tõhusaid lahendusi.