Maanteeamet ja Nordecon sõlmisid lepingu põhimaantee nr 2 ehk Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa maantee kilomeetritel 142,2–146,9 asuvale Pikknurme-Puurmani lõigule 2+1 möödasõidualade ehituseks. Tööde maksumus on 4,77 miljonit eurot, hinnale lisandub käibemaks.

- Pikknurme-Puurmani teelõik.
- Foto: Sirli Peepson
„Pikknurme-Puurmani lõigule ehitatavate 2+1 möödasõidualade eesmärk on liiklusohutuse taseme tõstmine. 2+1 möödasõidualad võimaldavad tiheda liiklusega teel, nagu seda on Tallinna-Tartu maantee, ohutumaid möödasõite, lühendavad inimeste teeloleku aega ning kindlasti aitavad vähendada ka liiklusstressi,“ ütles Nordecon ASi juhatuse liige Ando Voogma.
„Ehitustööde käigus laiendame ja uuendame olemasoleva tee muldkeha, rajame kompleksstabiliseeritud kihi ning ehitame välja 3-kihilise asfaltbetoonkatte. Parandatakse kogu teelõigu veerežiimi. Muu hulgas paigaldatakse uuele teelõigule 5 kilomeetri ulatuses ulukitara ja ligi 500 meetri ulatuses välisvalgustust.“
Ehitustööd kestavad 12 kuud, millele lisandub tööde tehnoloogiline paus. Teelõigu peaprojekteerija on Skepast&Puhkim OÜ ning projekti on korrigeeritud Reaalprojekt OÜ poolt, omanikujärelevalvet teostab Sweco EST OÜ.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta kandvuse, veepidavuse või stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas laialdaselt kasutatavaks pinnase parenduse meetodiks on jugainjekteerimine (ing keeles Soilcrete® või jet-grouting). See tehnoloogia võimaldab pinnasesse rajada erineva kuju ja suurusega tsementeerunud sambaid ilma ulatuslike väljakaevamisteta ja seda ka kitsastes tingimustes.