Linnavalitsus küsib volikogult luba sõlmida Maanteeametiga kokkulepe Tallinn-Tartu-Võru-Luhamaa ja Jõhvi-Tartu -Valga mnt ristumiskoha ehk Riia tänava ringristmiku väljaarendamiseks.
- Tartu ja Maanteeamet kavandavad koostööd Riia ringi ümberehitusel Foto: Postimees/Scanpix
Abilinnapea Raimond Tamme sõnul on Riia ringristmik linna üks olulisemaid liiklussõlmi, mille liiklusohutuse suurendamine on linna seisukohalt väga vajalik. „Kavandatavad mahukad ehitustööd puudutavad nii põhimaanteed kui ka sellega seonduvat kohalikku tänavavõrku ning liiklussõlmi. Kuna ümberehitused mõjutavad ümberkaudseid ettevõtteid ning elanikke, siis on projekteerimise etapis vajalik teha piisavalt koostööd, et jõuda parima lahenduseni," rääkis Tamm.
Abilinnapea sõnul kavandatakse liiklustihedale Riia ringristmikule kolmetasandilist liikluslahendust – kergliiklejatele rajatakse tunnelid, maapinna tasandile jääks nö kohalik ehk siis Riia tänava liiklus ning magistraalliikluse jaoks ehitatakse Võru-Tallinna suunal välja viadukt. Kahetasandiline riste on kavas rajada praeguse Aardla ringristmiku asemele ning Optika-Aardla-Laseri tänava ristumiskohta planeeritakse ringristmikku.
Maanteeamet tegi Tartu linnale ettepaneku tegutseda linna läänepoolse ümbersõidu II ehitusala ehitamisel ühiselt. Ümbersõidu väljaehitamine muudab piirkonnas liiklejate marsruute ja toob kaasa vajaduse tänavate ümberehituseks.
Tööd algavad 2020
Sõlmitava kokkuleppe kohaselt tellib Maanteeamet kogu läänepoolse ümbersõidu II ehitusala väljaehitamiseks põhiprojekti, omandab projekti realiseerimiseks vajaliku maa ning finantseerib ehitust põhiosas.
Linna kohustuseks on omandada linnale kuuluvate teede osas ehitustöödeks vajalik maa, finantseerida Riia tänava ümberehitust lõigus Mestmaasika tänava ristmikust kesklinna suunas ning finantseerida osaliselt koguja- ja kergliiklustee ehitust ning tänavate ümberehitust.
Linna eeldatav rahaline kohustus oleks läänepoolse ümbersõidu II ehitusala maade võõrandamisel ja teede väljaehitamisel kokku umbes 2,5 miljonit eurot. Maanteeameti poolne prognoosmaksumus projekti realiseerimiseks on 17 miljonit eurot.
Sel aastal alustab Maanteeamet projekteerimistingimuste väljastamise menetlust, mille käigus on huvitatud osapooltel võimalik esitada omapoolseid ettepanekuid ja seisukohti. Pärast seda alustatakse projekteerimistöödega. Ehitustööd läänepoolse ümbersõidu II ehitusalal on planeeritud teha aastatel 2020-2021.
Seotud lood
JLG Industries, Inc. on maailma juhtiv korvtõstukite arendaja ja tootja, kelle mitmekesisesse tooteportfelli kuuluvad ka JLG® mobiilsed tõsteplatvormid, JLG ja SkyTrak® teleskooplaadurid ning paljud muud ohutuks ja ergonoomiliseks kõrgustes töötamiseks vajalikud seadmed. Eestis esindab JLG kaubamärki Liftest OÜ.
Enimloetud
2
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Viimased uudised
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Hetkel kuum
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Tagasi Ehitusuudised esilehele