Autor: Lauri Leet, kaasautor • 13. aprill 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine. "Sajandi trass" saab aprilli lõpuks maasturiga läbitavaks
Tallinn-Tartu neljarealise maantee Kose-Ardu lõigu ehitus mullu novembris.
Foto: Eero Vabamägi/Postimees
2020. aastaks ulatub neljarealine Tallinna-Tartu maantee Tallinnast Mäoni. Viimane teelõik valmib eraldi trassile ning vaatamata sügis- ja talvekuudel püsinud märgadele ilmadele on ehitaja seniste töödega graafikus.
Asub Tallinna– Tartu–Võru–Luhamaa maanteel kilomeetritel 40–52,7
Sõiduradu 2+2, eraldusriba 2,8 m
Projektkiirus 120 km/h
Ehitamisaeg III kvartal 2017–2020
Projekti maksumus 50,65 mln eurot
Projekteerijad Kelprojektas UAB, Skepast & Puhkim AS, Reaalprojekt OÜ
Ehitaja TREV-2 Grupp
Väljaehitatavad olulised rajatised: Torupilli tunnel KuivajõeLiiva maantee jätkuks Kose-Risti liiklussõlm Kose-Purila maantee ristumiskohas Ardu liiklussõlm Rõõsa ökodukt Kavandatud on müratõkkevallid ja -seinad ning üks ulukite läbipääs.