• 07.02.18, 12:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

FinEst Link projekt: Tallinn-Helsingi tunnel valmiks aastal 2040

FinEst Link tasuvusuuringu täna avaldatud tulemuste kohaselt tooks Tallinna ja Helsingi vahele rajatav kiire püsiühendus suurt kasu nii Eestile kui Soomele, aga ka kogu Euroopale. Tunneli maksumuseks hinnatakse keskmiselt 16 miljardit eurot ning ehitusajaks 15 aastat arvestusega, et ehitus algaks 2025. aastal.
 FinEst Link projekt: Tallinn-Helsingi tunnel valmiks aastal 2040
  • Foto: FinEst Link
Maksumuses sisaldub tunneli ja tehissaarte ehitushind, samuti projekteerimiskulud ning peatuskohtade, terminalide ning depoode ehituseks minevad kulud. Maksumus ei sisalda veeremile kuluvaid summasid. 
FinEst Link projekti raames teostatud raudteetunneli tasuvusanalüüsis leiti, et tunnel aitaks kaasa kaksiklinna arengule ning 3 miljoni elanikuga metropoli tekkele, kus inimestele, kaupadele ning teenustele oleks tagatud vaba liikumine. Avardunud tööturg tooks endaga kaasa majanduskasvu, avaks uusi võimalusi ettevõtetele ning parandaks elukvaliteeti. Tunnel võimaldaks igapäevast pendelrännet kahe pealinna vahel ning tekitaks ühtse Euroopa raudteevõrgustiku Kesk-Euroopast Arktikani.
„Kui vaadata seda puhtalt kui transpordiprojekti, siis ei oleks raudteetunnel majanduslikult tasuv, kuid kui arvestada sellega kaasnevaid positiivseid majanduslikke mõjusid piirkonnale, siis on tegemist väga kasumliku ettevõtmisega“, ütles FinEst Link projektijuht Kari Ruohonen.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Majandus- ja Taristuminister Kadri Simson lisas, et suured taristuprojektid ei olegi reeglina majanduslikult otseselt tasuvad, kuid aitavad luua kasu teistes valdkondades, nagu tööhõives, kaupade liikuvuses ja aegruumiliste vahemaade vähendamises, panustades majanduse arengusse laiemalt. „Tallinna-Helsingi tunnel on olnud unistuseks aastakümneid, täna oleme tänu tehnoloogia arengule selle unistuse realiseerumisele lähemal kui kunagi varem. Samas on veel väga rasked otsused ees, sest tegemist on väga kalli investeeringuga ning praegu pole veel selge, kust oleks realistlik nii ambitsioonika projekti jaoks rahastust leida. Edasised uuringud ja arutelud peavad ka sellele küsimusele vastuse leidma enne, kui reaalselt kaevama saab asuda,“ märkis minister Simson.
Tunnel on majanduslikult tasuv, kui kasutada avaliku ja erasektori koostööprojekti mudelit (PPP), kus avalik sektor finantseerib tunneliehitust ning Euroopa Liidu toetus katab 40% tunneli maksumusest. Piletitulu ning tunnelimaksud kataksid aastased tunneli ülalpidamiskulud, kuid rongide opereerimiskulud vajaksid 40 aasta jooksul riiklikke dotatsioone, mis oleks arvestuslikult 280 miljonit eurot aastas. 
Uuringu käigus leiti, et otsene tulu tunnelist oleks piirkonnale üle 5 miljardi euro. Põhiliselt sisaldab see tulu endas ajavõitu arvestatuna rahasse. Lisaks otsestele mõjudele hinnati ka tunneliga kaasnevaid kaudsemaid mõjusid ning leiti, et need tooks piirkonnale veel täiendavalt ligi 7 miljardi euro suuruse tulu.
Täna Tallinnas peetaval konverentsil arutavad Tallinna ja Helsingi vahelise raudteetunneli majandusliku tasuvuse, tehnilise teostatavuse, kaasnevate mõjude ja maksumuse üle Eesti Vabariigi peaminister Jüri Ratas, Soome transpordi- ja kommunikatsiooniminister Anne Berner, Eesti majandus- ja taristuminister Kadri Simson ning Tallinna ja Helsingi linnapead Taavi Aas ning Jan Vapaavuori. Samuti osalevad arutelus  Soome Uusimaa Liidu juht Ossi Savolainen ning Harjumaa Omavalitsuste Liidu juhatuse esimees Andre Sepp.
FinEst Link tasuvusanalüüsi viisid läbi maailmatasemel konsultandid ettevõtetest Amberg Engineering, Sweco Finland, WSP, Ramboll Finland, Sito, Pöyry, Strafica, Kaupunkitutkimus TA, Inspira ja Rebel Group.

Seotud lood

Töökuulutused
  • 21.10.25, 13:13
Embach otsib objektijuhti
Kandideerimise tähtaeg: 04.11.2025

Viimased uudised

Uudised
  • 28.10.25, 16:39
Betooniühingu 2025. aasta üliõpilastööde preemiad said Daniel Tootsman, Karmen Langi ja Margo Pädam
Uudised
  • 28.10.25, 16:26
Ene-Maris Tali on Betoonisõber 2025
Uudised
  • 28.10.25, 11:09
Galerii: NOBE pani Kohilas nurgakivi uuele tehasele
Uudised
  • 28.10.25, 07:51
Norte toob kokku projekteerija, ehitaja ja tellija
Uudised
  • 27.10.25, 13:56
Saksamaa puitehituse ekspert: Eesti tase avaldab muljet
Eriti avaldas muljet Pelgulinna riigigümnaasium. “Sarnast maja sooviksin näha ka Saksamaal”
Uudised
  • 27.10.25, 11:58
Nobe ehitab Harju Elektrile uue 4000-ruutmeetrise tehase
Investeeringu maht on üle 4 miljoni euro
Uudised
  • 27.10.25, 11:36
Haapsalu Uksetehase juht lahkub uuele töökohale
“Suurimaks edulooks Haapsalus pean digitaliseerimise protsessi käima tõmbamist”
Uudised
  • 27.10.25, 11:35
Vaid loetud päevadega: RMK sai valmis Saatse saapa ümbersõidutee laienduse
Saatse saapa uus ümbersõit valmib 2026. aasta oktoobriks

Hetkel kuum

Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
TOP
  • 21.10.25, 09:00
Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
Ehituspuidumüük on I poolaastal juba kasvanud 8%.
Uudised
  • 24.10.25, 11:34
Ehitajad alles hakkavad hinda kruvima
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Trev-2 Grupi omanik Sven Pertens.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
Trev-2 jõudis ainuomaniku all üle mitme aasta kasumisse. “Oleme põhjast läbi käinud”
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
Uudised
  • 20.10.25, 07:43
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
KRC Ehitusel valmis Tehvandil tipptasemel spordihall
Uudised
  • 21.10.25, 09:03
KRC Ehitusel valmis Tehvandil tipptasemel spordihall
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
ISOVER InsulSafe® Wall – nutikas ja töökindel soojustuslahendus
  • ST
Sisuturundus
  • 24.10.25, 09:50
ISOVER InsulSafe® Wall – nutikas ja töökindel soojustuslahendus

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele