• 19.01.18, 07:00
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Suur ülevaade: Rail Baltica hetkeseis ja hankeplaanid

Mida lähemale jõuab Rail Baltica megaprojekti projekteerimis- ja ehitushangete periood, seda enam kütab raudtee ehitus kirgi: on ju tegemist Eesti mõistes mahukate objektide ja suurte rahasummadega. Projekti kulgemisest, hangete olemusest ja üldisest ajakavast andis ülevaate Rail Baltic Estonia juht Indrek Orav oktoobris toimunud Ehitusuudiste taristuehituse konverentsil (alates 15. detsembrist asus Eestis Rail Baltica projekti elluviivat valdusettevõtet Rail Baltic Estonia OÜ juhtima Riia Sillave, toim.).
Rail Baltica Ülemiste terminali tehniline projekteerimine on algamas.
  • Rail Baltica Ülemiste terminali tehniline projekteerimine on algamas.
  • Foto: Rail Baltic
Rail Baltica üldised ehitusmahud Eestis
Kaheteeline raudtee pikkusega 213 km
Enam kui 80 eritasandilist ristumist
Ökoduktide arv 26
Raudtee teenindustee ca 200 km
Ümberehitatavad ligipääsu-ja kogujateed ca 80 km
Kaks rahvusvahelist reisiterminali (Ülemiste ja Pärnu)
Muuga multimodaalne terminal
Veeremi ja infrahooldusdepood koordineerimisel/planeerimisel. Asukoht leitakse koostöös Läti ja Leeduga, kuidas oleks mõistlik neid jagada ja mõistlik neid omavahel juhtida.
Soodevahedry-port ning Pärnu MMT planeerimisel
11 kohalikku peatust kavandamisel
Allikas: Ahti Kuningas, MKM

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele