• 11.01.18, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kriitline hetk: raudtee jääbki kraana noole otsa rippuma?

“Kõige hullem oleks olnud see, kui kraana oleks seisma jäänud nii, et raudtee oleks sõna otseses mõttes noole otsas rippunud. Päris nii õnneks ei läinud. Selles mõttes võib öelda, et läks hästi," kirjeldab Merko Ehitus Eesti projektidirektor Tiit Joosti probleemi, millega ehitajal tuli neljanda trammiliini Tallinna Lennujaamani pikendamise käigus silmitsi seista.
Eesti üks hinnatuimaid projektijuhte Tiit Joosti.
  • Eesti üks hinnatuimaid projektijuhte Tiit Joosti.
  • Foto: Raul Mee
Pane tähele!
Merko Ehitus Eesti projektidirektor, Aasta ehitaja 2010 ja Aasta ehitusinsener 2013 Tiit Joosti räägib Tallinna lennujaama trammiliini taristu projekteerimisest ja ehitusest 31. jaanuaril toimuval Projektijuhtimise hommikuseminaril.
Pane ennast kirja SIIN.
Objekti kõige keerukama osa, raudteealuste läbiviikude tööd tehti 2016. aasta oktooberis Merko Ehitus Eesti projektidirektori Tiit Joosti juhtimisel. Lisaks insenertehnilistele probleemidele oli vaja tagada ehituse ajal rongide plaanipärane liiklus.
Joosti meenutab, et keeruline raudteealune töö teostati kahes nn raudteeaknas, mille ette antud ajaperioodi jooksul oli raudtee lahti monteeritud, rongid ei sõitnud ning nende tundide jooksul toimus katkestuseta töö. Erinevas töömahus raudteeaknad vältasid vastavalt 86 ja 48 tundi. 
Raudteealuse tunneliosa rajamiseks tõsteti raudteeliiklus esmalt ühele läbivale harule, millega anti esimeses tööaknas töömaht tunnelile, teostati seal vajalikud tööd ning pärast neid suunati liiklus juba teostatud lõigule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudteealuse osa tööjaotust kirjeldab Tiit Joosti järgmiselt: “Tunnel piigati sisse olemasolevasse kaljupinda. Raudteeakna jooksul toimus olemasolevate raudteeharude demonteerimine, aluspinnase väljakaeve, ehitussüvendi rajamine pae sisse, tunnelilae monteeritavate elementide montaaž, raudteemulde ehitamine koos alusballastiga ning raudtee tagasipaigaldamine. Tunnelilae elementide monteerimisel paigaldati ehitussüvendi servadele riiglid, nende peale tulid raudteesuunalised monteeritavad raudbetoontalad, talade peale hüdroisolatsioon, millele järgnesid raudtee mulle ja ballast.”
Tema kinnitusel muudab ajaaknaga töö eriti kriitiliseks tehnika ning selle võimalikud rikked. Tehnika peab olema dubleeritud ja tuleb olla valmis, et midagi ütleb üles. Kahjuks nii ka juhtus.
“See on täielik tehnikasport. 48tunnises raudteeaknas hakkas tõrkuma kraana ja loetud tundide jooksul oli sellele tarvis leida asendus ja õige tööpositsioon, et vajalikud tõsted teha,” kirjeldab Joosti kriitilist hetke ja suudab samas selles ka positiivset näha.
“Kõige hullem oleks olnud see, kui kraana oleks seisma jäänud nii, et raudtee oleks sõna otseses mõttes noole otsas rippunud. Päris nii õnneks ei läinud. Selles mõttes võib öelda, et läks hästi. Seekord oli probleem kraanaga, aga samas oleks see võinud ette tulla ükskõik millises töölõigus.”
Merko Ehitus Eesti projektidirektor, Aasta ehitaja 2010 ja Aasta ehitusinsener 2013 Tiit Joosti räägib Tallinna lennujaama trammiliini taristu projekteerimisest ja ehitusest 31. jaanuaril toimuval Projektijuhtimise hommikuseminaril. Pane ennast kirja SIIN.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.05.25, 12:16
Praktiline ülevaade: kuidas valida õige looduskivi teedele ja terrasside
Erinevatest looduskividest on teede, platside ja terrasside sillutamiseks murtud ja lõigatud kive ning plaate juba aastatuhandeid. Ka tänapäeval on see kõige keskkonnasõbralikum, vastupidavaim ja kaunim lahendus koduaias ja linnaruumis.

Hetkel kuum

Sarikapärga saagis teiste seas hoogsalt maha taristuminister Kuldar Leis.
Uudised
  • 10.06.25, 17:36
GALERII: Pealinna rajataval võimsal Loodusmajal võeti sarikapärg maha
Sellest saab Eesti suurim puithoone. Vaata, kes kõik seal olid ja mida nad tegid!
Trev-2 Grupi tegevdirektor Sven Pertens.
Uudised
  • 11.06.25, 06:45
Sven Pertens teedeehituse lisarahast: tore, aga vähe
Sarikapeolised.
Uudised
  • 09.06.25, 07:00
Tallinna uus suur elurajoon saab peagi valmis
Viimasel majal võeti sarikapärg alla. Vaata galeriid, mis seal on ja mis toimus!
Riigiarhitekt Tõnis Arjus ja kinnisvaraettevõtte Liven tegevjuht Andero Laur.
Uudised
  • 10.06.25, 06:45
Planeeringu pikk menetlus toob koledad majad ja neelab investeeringud
Maru Ehituse ehitatud hoone suletud netopind on 2096,6 ruutmeetrit.
Uudised
  • 13.06.25, 09:23
Maru Ehitus ehitas Eesti võimsaima turbatootmishoone
Uue tehase tootmismahuks kujuneb 500 000 kuupmeetrit aastas.
Kopli kaubajaama juurde tuleb ajutine rattatee (Foto: Tallinna Strateegiakeskus).
Uudised
  • 11.06.25, 10:39
Tallinn valmistub ühendama Telliskivi ja Krulli kvartaleid
Valmivad hooned kuuluvad A-energiaklassi ja sihiks on seatud LEED Gold ja BREEAM sertifikaadid.
Uudised
  • 12.06.25, 10:29
GALERII: Kaarsilla Kinnisvara pani Port Athenale nurgakivi
Vaata esinduslikku ja luksuslikku galeriid!
Liivakivi Kandla Grey, loodusliku pinnaga plaat 60x90 cm
  • ST
Sisuturundus
  • 06.05.25, 12:16
Praktiline ülevaade: kuidas valida õige looduskivi teedele ja terrasside

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele