• 11.01.18, 09:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kriitline hetk: raudtee jääbki kraana noole otsa rippuma?

“Kõige hullem oleks olnud see, kui kraana oleks seisma jäänud nii, et raudtee oleks sõna otseses mõttes noole otsas rippunud. Päris nii õnneks ei läinud. Selles mõttes võib öelda, et läks hästi," kirjeldab Merko Ehitus Eesti projektidirektor Tiit Joosti probleemi, millega ehitajal tuli neljanda trammiliini Tallinna Lennujaamani pikendamise käigus silmitsi seista.
Eesti üks hinnatuimaid projektijuhte Tiit Joosti.
  • Eesti üks hinnatuimaid projektijuhte Tiit Joosti.
  • Foto: Raul Mee
Pane tähele!
Merko Ehitus Eesti projektidirektor, Aasta ehitaja 2010 ja Aasta ehitusinsener 2013 Tiit Joosti räägib Tallinna lennujaama trammiliini taristu projekteerimisest ja ehitusest 31. jaanuaril toimuval Projektijuhtimise hommikuseminaril.
Pane ennast kirja SIIN.
Objekti kõige keerukama osa, raudteealuste läbiviikude tööd tehti 2016. aasta oktooberis Merko Ehitus Eesti projektidirektori Tiit Joosti juhtimisel. Lisaks insenertehnilistele probleemidele oli vaja tagada ehituse ajal rongide plaanipärane liiklus.
Joosti meenutab, et keeruline raudteealune töö teostati kahes nn raudteeaknas, mille ette antud ajaperioodi jooksul oli raudtee lahti monteeritud, rongid ei sõitnud ning nende tundide jooksul toimus katkestuseta töö. Erinevas töömahus raudteeaknad vältasid vastavalt 86 ja 48 tundi. 
Raudteealuse tunneliosa rajamiseks tõsteti raudteeliiklus esmalt ühele läbivale harule, millega anti esimeses tööaknas töömaht tunnelile, teostati seal vajalikud tööd ning pärast neid suunati liiklus juba teostatud lõigule.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Raudteealuse osa tööjaotust kirjeldab Tiit Joosti järgmiselt: “Tunnel piigati sisse olemasolevasse kaljupinda. Raudteeakna jooksul toimus olemasolevate raudteeharude demonteerimine, aluspinnase väljakaeve, ehitussüvendi rajamine pae sisse, tunnelilae monteeritavate elementide montaaž, raudteemulde ehitamine koos alusballastiga ning raudtee tagasipaigaldamine. Tunnelilae elementide monteerimisel paigaldati ehitussüvendi servadele riiglid, nende peale tulid raudteesuunalised monteeritavad raudbetoontalad, talade peale hüdroisolatsioon, millele järgnesid raudtee mulle ja ballast.”
Tema kinnitusel muudab ajaaknaga töö eriti kriitiliseks tehnika ning selle võimalikud rikked. Tehnika peab olema dubleeritud ja tuleb olla valmis, et midagi ütleb üles. Kahjuks nii ka juhtus.
“See on täielik tehnikasport. 48tunnises raudteeaknas hakkas tõrkuma kraana ja loetud tundide jooksul oli sellele tarvis leida asendus ja õige tööpositsioon, et vajalikud tõsted teha,” kirjeldab Joosti kriitilist hetke ja suudab samas selles ka positiivset näha.
“Kõige hullem oleks olnud see, kui kraana oleks seisma jäänud nii, et raudtee oleks sõna otseses mõttes noole otsas rippunud. Päris nii õnneks ei läinud. Selles mõttes võib öelda, et läks hästi. Seekord oli probleem kraanaga, aga samas oleks see võinud ette tulla ükskõik millises töölõigus.”
Merko Ehitus Eesti projektidirektor, Aasta ehitaja 2010 ja Aasta ehitusinsener 2013 Tiit Joosti räägib Tallinna lennujaama trammiliini taristu projekteerimisest ja ehitusest 31. jaanuaril toimuval Projektijuhtimise hommikuseminaril. Pane ennast kirja SIIN.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 25.06.25, 14:49
Volvo Construction Equipment esitleb uue põlvkonna rataslaadureid, mis tõhustavad tootlikkust
Volvo Construction Equipment (Volvo CE) jätkab murrangulist tootearenduse aastat, lansseerides uue põlvkonna rataslaadurid – masinad, mis on toodetud maksimaalse tootlikkuse, operaatori mugavuse ja ohutuse tagamiseks.

Hetkel kuum

Siia võrsub linnak. Pealinna esindusliku piirkonna miljöö paneb arendajale, arhitektile ja ehitajale eriti suure vastutuse.
Uudised
  • 25.06.25, 06:45
4 võimast GALERIID: Metro Capital ja EBS panid haridus- ja ettevõtluslinnakule nurgakivi
Võimsad visuaalide ja fotode galeriid näitavad, mis sinna tuleb ning mis nurgakivipanekul toimus ja kes kõik seal olid - uuri lähemalt!
Arhitektuurse lahenduse on loonud HG Arhitektuur OÜ.
Uudised
  • 30.06.25, 13:26
EKE alustab Hipodroomil suurt ehitusprojekti
Maa- ja Ruumiameti digiteenuste teenistuse direktor Taavi Jakobson ja Kliimaministeeriumi ehituse ja elukeskkonna osakonna juhataja arhitekt Kaja Pae.
Saated
  • 24.06.25, 14:00
E-ehituse platvorm toob utoopia lähedamale, kui oskad oodata
Evecon OÜ uus tegevjuht Karl-Joonatan Kvell.
Uudised
  • 26.06.25, 10:04
Evecon sai uue juhi
GALERII: Mapri ehitab viltuvajunud elamu uuesti üles
Uudised
  • 27.06.25, 11:41
GALERII: Mapri ehitab viltuvajunud elamu uuesti üles
Mapri Ehituse järelteeninduse juht Ero Tragel: See, mis Lubja tänaval juhtus, on ainulaadne nii meie praktikas kui ka kogu Eesti ehitussektoris.
Esimesed korterid peaksid valmima 2026. aasta kevadeks.
Uudised
  • 25.06.25, 09:00
Aviaator tähistas sarikapidu – vaata uhket galeriid!
Sinna kerkib tulevikus rohkem kui 600 kaasaegset kodu
Eesti ehitajatel on Soomega eriline, ent kohati keeruline ja vastuoluline suhe.
Uudised
  • 27.06.25, 06:45
Soome ehitusturg on suvel selgelt aktiveerunud
Kvaliteetne tööjõud on väga nõutud, ent selle leidmine on endiselt väga keeruline
Haapsalu Uksetehas alustas paarikümne inimesega. Täna toimetab majas enam kui 170 töötajat.
  • ST
Sisuturundus
  • 03.06.25, 10:20
Haapsalu Uksetehase teekond kirstudest, mänguasjadest ja pildiraamidest tuletõkke- ning helikindlate usteni

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele