• 13.12.17, 16:49
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Ardu-Võõbu maanteelõigu ehitavad GRK Infra ja Graniittirakennus

Tallinna-Tartu maantee Ardu-Võõbu maanteelõigu ehitavad neljarealiseks GRK Infra ja Graniittirakennus 38,1 miljoni euro eest. Lepingu ettevõtetega sõlmib maanteeamet ettevõtetega neljapäeval.
Ardu-Võõbu maanteelõigu ehitavad GRK Infra ja Graniittirakennus
  • Foto: Andras Kralla
"Õigeaegne Ardu–Võõbu teelõigu lepingu allkirjastamine võimaldab ehitajal maksimaalselt ära kasutada külma perioodi, et teha ehitustöid pehmetel pinnastel," ütles maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. "Ning seeläbi lõpetada koos Kose-Ardu ehitajaga terviklik Kose-Võõbu lõik 2020. aasta lõpuks."
Ardu–Võõbu vaheline 11 kilomeetri pikkune lõik on üks osa Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust. Ehitus algab 2018. aasta esimeses kvartalis ning kestab 32 kuud. Uus teelõik on projekteeritud kiirusele 120 kilomeetrit tunnis.
Kogu teelõigule ehitatakse keskpiirdega 2+2 sõidurajaga maantee, Mustla liiklussõlm ja sillad üle Pirita ning Lintsi jõe. Samuti on teelõigule kavandatud kaks puhkekohta ja üks ulukite läbipääsuks mõeldud ökodukt. Ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega on eritasandilised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Ardu–Võõbu teelõik jääb tervikuna teenindama kohalikku liiklust ja toimib vajadusel uue tee alternatiivina mitmesuguste eriolukordade puhuks. Maantee projekteeris Kelprojektas UAB koos Reaalprojekt OÜ-ga.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele