Tallinna-Tartu maantee Ardu-Võõbu maanteelõigu ehitavad neljarealiseks GRK Infra ja Graniittirakennus 38,1 miljoni euro eest. Lepingu ettevõtetega sõlmib maanteeamet ettevõtetega neljapäeval.
"Õigeaegne Ardu–Võõbu teelõigu lepingu allkirjastamine võimaldab ehitajal maksimaalselt ära kasutada külma perioodi, et teha ehitustöid pehmetel pinnastel," ütles maanteeameti peadirektori asetäitja ehituse ja arengu alal Kaupo Sirk. "Ning seeläbi lõpetada koos Kose-Ardu ehitajaga terviklik Kose-Võõbu lõik 2020. aasta lõpuks."
Ardu–Võõbu vaheline 11 kilomeetri pikkune lõik on üks osa Kose–Mäo neljarajalisest maanteelõigust. Ehitus algab 2018. aasta esimeses kvartalis ning kestab 32 kuud. Uus teelõik on projekteeritud kiirusele 120 kilomeetrit tunnis.
Kogu teelõigule ehitatakse keskpiirdega 2+2 sõidurajaga maantee, Mustla liiklussõlm ja sillad üle Pirita ning Lintsi jõe. Samuti on teelõigule kavandatud kaks puhkekohta ja üks ulukite läbipääsuks mõeldud ökodukt. Ristumised kõrvalmaanteede ja kohalike teedega on eritasandilised.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Ardu–Võõbu teelõik jääb tervikuna teenindama kohalikku liiklust ja toimib vajadusel uue tee alternatiivina mitmesuguste eriolukordade puhuks. Maantee projekteeris Kelprojektas UAB koos Reaalprojekt OÜ-ga.
Seotud lood
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.