• 16.06.17, 15:19
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Tartu saab voolujoonelise tunneli

Riia ja Vaksali tänava ristmikule ehitatava kergliiklussilla ja -tunneli arhitektuurivõistluse võitis töö märgusõnaga „Sindlinahk“.
Konkursi võitnud sillaidee
  • Konkursi võitnud sillaidee
  • Foto: Tartu linnavalitsus
„Uue jalgratturite ja jalakäijate silla ning tunneli ehitamine linna ühte liiklustihedamasse piirkonda on ajaloolise tähtsusega sündmus – liiklus muutub tunduvalt ohutumaks ning ühendus kesklinna ja Maarjamõisa ning teiste linnaosadega saab mugavamaks ja kiiremaks," kommenteeris Tartu linnapea Urmas Klaas.
Võidutöö märgusõnaga «Sindlinahk» pakub välja raudbetoonist silla ja avara sissepääsuga tunneli, mis on kaetud sindlitega.
„Lahendus sulandub hästi ümbritsevasse maastikku ja loob linnaruumi väga huvitava ja pehme vormi,» iseloomustas võidutööd arhitektuuri- ja ehituse osakonna juhataja Tõnis Arjus.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tartu kuulutas jaanuaris välja arhitektuurivõistluse, millega sooviti leida parim võimalik lahendus Riia tänavat ületavale kergliiklussillale ja raudtee viadukti alt läbi minevale kergliikluse tunnelile. Žürii valis konkursi esimeses etapis välja kolm meeskonda, keda kutsuti esitama võistlustöö. Teises etapis esitati kolm eripalgelist tööd, mille vahel žürii pidi otsuse langetama.
Teise ja kolmanda koha jagamise vääriliseks tunnistati kavandid märgusõnaga "Unicorn" ja "Kaheksas". Kõigi kolme võistlustöö autoreid premeerib linn 3000 euroga. Ideekonkursi võitjaga sõlmitakse hankeleping, millega tellitakse silla ja tunneli eelprojekt, ehitus on plaanitud järgmisesse aastasse.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele