• 14.01.16, 10:15
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rail Balticu trass on lukus

Majandus- ja taristuministri Kristen Michal ütles, et Rail Balticu trassi osas on valikud langetatud ja plaanide ümbervaatamist ei pea ta enam mõistlikuks. Viimane seab ohtu kogu raudtee valmimise.
Rail Baltic Pärnu jaama eskiis
  • Rail Baltic Pärnu jaama eskiis
  • Foto: Arhitektuuribüroo Pluss
"Kõikide nende trassivalikute või mõnede trassivalikute avamine tegelikult tähendaks ajas tagasiminemist ja arvestades selle projekti suurust, mahtu, ajakriitilisust ning riigipiiride ületatavust, ei ole see enam otstarbekas," ütles Mihcal ERR-i raadiouudistele.
Michal usub, et kui hakata raudtee kulgemisteed kusagilt veel ümber vaatama, toob täiendav ajakulu kaasa kogu projekti venimise, ja nii võidakse ilma jääda euroliidu toetusest.
Trassivalik peab leidma kinnitust ka maakonnaplaneeringutes, mille kehtestamiseni plaanitakse Michali sõnul jõuda tulevaks aastaks.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Maavanemad lähevad nende trassidega nüüd edasi, tulevad avalikud arutelud, seejärel tulevad kehtestamised ja kindlasti ei saa välistada ka erinevaid õigusvaidlusi."

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele