Vastupidiselt Riigi Kinnisvarale ei poolda Maanteeamet väärtuspõhiste hangete korraldamist, sest need toovad kaasa pikki vaidlusi, rääkis Maanteeameti peadirektor Priit Sauk eile toimunud Eesti Ehituskonverentsil.
“Oleme kaalunud väärtuspõhiseid hankeid. Küll mitte teedeehituses, aga näiteks IT-hankes üritasime arvesse võtta ka pehmemaid väärtusi, kuid kavaldasime ennast sellega üle. Saime pikad-pikad vaidlused ja tulemuseks on tänaseni sõlmimata hankeleping,” ütles Sauk.
“Väga raske on väärtuspõhist hindamist hangetesse tuua, sest siis kasvab oluliselt tellija subjektiivne hinnangu andmise võimalus.”
Varem pikalt erinevaid ehitusettevõtteid juhtinud Sauki sõnul on ta sooviga rakendada väärtuspõhist hindamist kokku puutunud ka peatöövõtja poolel olles, kui tellija sooviks on olnud lisada hanke korraldamisel lisaks hinnale ka muid hindamiskriteeriume, nagu ehituse kestus või tööde kvaliteet. “Tihti need hanked tühistatakse või vaidlustatakse, et leida muid lahendusi,” ütles Sauk.
Artikkel jätkub pärast reklaami
septembrikuus Maanteeametit juhtima asunud Sauki sõnul ei ole välistatud, et tulevikus võib väärtuspõhistest hangetest saada üks hanke liike ka teede vallas, aga kindlasti mitte valdav liik. “Hindan kindlasti Riigi Kinnisvara kogemusi, võibolla tuleme teie juurde õppima,” naljatas ta.
Mida rääkis väärtuspõhistest hangetest Riigi Kinnisvara AS-i juhatuse esimees Urmas Somelar loe
SIIT.
Seotud lood
Tänavu 30. tegutsemisaastat tähistav pereettevõte
Tammer OÜ tõenäoliselt ehitus- ja laevatööstuses tutvustamist ei vaja. Ettevõtte arengut on algusest peale vedanud strateegilised investeeringud innovatsiooni, tootearendusse ja töötajatesse, mis on loonud võimaluse koos muutuvate turgude ja tehnoloogiatega kasvada. Kuidas aga sai kohalikust väikefirmast Põhjamaade suurim projektipõhine metallustevalmistaja, mis ekspordib 90% oma toodangust?