• 02.09.15, 16:30
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lemminkäinen ehitab Tallinnasse betoontee

Lemminkäinen AS võitis Tallinna Kommunaalameti korraldatud riigihankel Paldiski maantee Järveotsa tee ja Järvekalda tee vahelise lõigu rekonstrueerimishanke võitis 1,8 miljoni eurose pakkumusega. Teelõigule rajatakse ka eksperimentaal betoonosa, mille teostab saksa allhankija.
Betoontee rajamine
  • Betoontee rajamine
  • Foto: Minnpost.com
Lemminkäinen konkureeris hankel Nordeconiga, kelle pakkumus oli võitja omast mõnevõrra kallim. Mõlemad ettevõtted aga esitasid teelõigu betoonosas rajamiseks allhankijaid Saksamaalt.
Pakkumuste hindamisel kasutati sarnaselt Riigi Kinnisvara poolt rakendatud väärtuspõhist hindamist, kus 80%-ne osakaal oli hinnal ja 20%-ne osakaal sisul ehk tööprogrammil. 
Tallinna Linnavalitsuse vanemnõunik Priit Willbachi sõnul ei ole tegemist tavapärase teeehitus-hankega vaid katselõigu ehitamisega, kus ühest küljest katsetatakse betoontee tehnoloogilisi võimalusi, teiselt poolt aga BIM-tehnoloogiat tee-ehituses, st. tööde korraldamise ja dokumenteerimise kaasaegset ehituse informatsiooni mudelit. 

Artikkel jätkub pärast reklaami

Paldiski maantee rekonstrueerimise hange, mis sisaldab kõiki teedeehituslikke töid (sademevee ärajuhtimise süsteemid, tänavavalgustus, sidekanalisatsioon, elektrikaabelliinid, liikluskorrldusvahendid ning haljastuse rajamine),  koosneb kolmest osast:
1. 400-meetrisest asfaltbetoonlõigust,
2. 540-meetrisest betoonkatendiga lõigust (koos Järveotsa tee ristmikuga)3. Maantee linnapoolsele küljele rajatavast valgustatud kergliiklusteest.
Betoontee lõigule ehitatakse 230-meetrisel lõigul 25 cm paksune betoonkate ja teisel 310-meetrisele lõigule 20 cm paksune betoonkate, mis kaetakse 5 cm SMA kulumiskihiga.Põhiliselt on betoonplaadi laiuseks 8 meetrit.
Mahumuutused kompenseeritakse kahanemisvuukidega 4,5 meetri tagant. Koormuste ülekandmiseks kasutatakse põikvuugis plastikuga kaetud siledaid terasvardaid ja pikivuugis profiilterasest ankruid. Vuugid täidetakse kummiprofiilidega ja silikoonmastiksiga. Puhta betoonpinnaga sõidutee pind teemantlihvitakse.

Seotud lood

Uudised
  • 03.11.15, 11:18
Lemminkäineni emafirmal sai paika kolmaastaku plaan
Soome ettevõte Lemminkäinen teatas, et järgmisel kolmel aastal võetakse fookusesse kasumi kasvatamine ja uus konkurentsivõimelisem strateegia, et kasvatada tõhusust.
  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele