• 28.05.15, 16:56
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Uudne liftisüsteem suurendab arhitektide mängumaad

Saksa tööstushiid Thyssengrupp töötab hetkel välja liftisüsteemi, mis võimaldab liftidel lisaks üles alla liikumisele ka liikumist kõrvale. Revolutsiooniline liftisüsteem kaotab seni kasutusel olnud trossisüsteemid. Firma hinnangul saab sel moel reisijateveo mahtu kuni poole võrra suurendada.
Uudses liftisüsteemis ei saa sõita mitte ainult üles ja alla, vaid ka püstisest šahtist saab üle minna ka horisontaalsele teele.
  • Uudses liftisüsteemis ei saa sõita mitte ainult üles ja alla, vaid ka püstisest šahtist saab üle minna ka horisontaalsele teele.
  • Foto: Claus Lunau
Nagu praegused liftid, nii sõidab ka tuleviku lift loomulikult üles ja alla. Kuid see on võimeline rohkemakski, kirjutab värske ajakiri Imeline Teadus. Lift liigub ka horisontaalselt mõlema külje suunas. See on täielikult ilma trosskinnitusteta ja hõljub hoopis magnetväljas, täpset nagu magnetrong. Nii liigub ka lift ilma liftišahti seinu puudutamata.  
Uudset liftisüsteemi töötab praegu välja Saksamaa tööstushiid ThyssenKrupp. Seni on lift olemas vaid 3D-mudelina. Kuid plaani järgi katsetatakse lifti prototüüpi 240meetrises tornis Edela-Saksamaal Rottweili linnas 2016. aasta lõpus ja võetakse pärast seda võimalikult kiiresti kasutusele.
Kuna lift on ilma kaabliteta, võib liftišahtis olla mitu liftikabiini, mis liiguvad ringiratast. See suurendab ThyssenKruppi teatel reisijateveo mahtu 50 protsendi võrra ja vähendab ooteaega 15–30 sekundit.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui projekt reaalselt ellu rakendub avardab see uusi võimalusi hoone te projekteerimisel ka arhitektidele. Arhitektid, olge valmis!
Uudses liftisüsteemis ei saa sõita mitte ainult üles ja alla, vaid ka püstisest šahtist saab üle minna ka horisontaalsele teele.
  • Uudses liftisüsteemis ei saa sõita mitte ainult üles ja alla, vaid ka püstisest šahtist saab üle minna ka horisontaalsele teele.
  • Foto: Claus Lunau

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 03.12.25, 14:42
Killustiksammaste rajamine – kõige keskkonnasõbralikum pinnaste parendusmeetod
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele