20 aprill 2015

ERMi juurde viiva tee ehituseks pole raha

Foto: Äripäev

Tartu linn on kohustatud välja ehitama Eesti Rahava Muusemi (ERM) juurde viivad teed. Linnal aga teede ehituseks raha pole, kuigi projekti vajadustega ollakse kursis juba algusest, vahendasid ERRi raadiouudised.

Jälgi ehitusuudiseid maailma suurimas ärikontaktide keskkonnas LinkedInis ja leia endale kasulikke partnereid.

 

ERMi juurde viib kaks teed, Roosi tänav ja muuseumi tee. Esimese neist lubab linn järgnevaks aastaks valmis teha, ent Muuseumi tee ettenähtud liikluslahenduste loomiseks raha napib, sest Tartu linnal ei ole selleks eelarves vahendeid, vahendab ERR.

Tartu abilinnapea Jarno Lauri sõnul Muuseumi tee kindlasti tegemata ei jää, ent kaalutakse varianti B, mille kohaselt ei tehta teed valmis plaanitud mahus. Küll aga lubas linna esindaja plaanitud teele asfaltkatte, valgustuse ja kõnniteed, küll aga mitte nii suurejooneliselt, kui see meeldiks muusemi rahvale.

Kokku on vajalik tee ehitamiseks 1,5 miljonit eurot, mis jaguneb omakorda Tartu linna ja Tartu valla vahel. Vald on lubanud oma osa leida, linnal aga raha pole. Ühe variandina nähakse võimalust taotleda raha Euroopa Liidu fondidest. Tulemusena tähendab see seda, et esimesel kahel aastal oleks raskendatud muuseumi juurdepääs ja välistatud pole ka liiklusummikud. Ka on võimalus, et aasta või kahe pärast tuleb muuseumi esine teetöödeks ajutiselt sulgeda, mis takistab muuseumisse juurdepääsu.

ERMi direktori Tõnis Lukase sõnul on see õnnetus ja pole hea plaan. Lukase sõnul plaanivad muuseum ja linn pöörduda riigi poole, et teeehitusraha saada.

RKASe esindaja Peeter Maueri sõnul on linn juba aastaid olnud kursis ERMi vajadusega Muuseumi tee välja ehitada, aga praegu linna poolt pakutav lahendus ei pruugi olla parim lahendus.

Maueri sõnul plaan B-ga pole arhitektid veel tegelenud. Plaan B tähendaks RKASele koos linnaga läbi joonistada ERMi krundi ja Muuseumi tee krundi ühinemised. „Kui tänases projektis on sissesõidud ERMi parkimisplatsidele lahendatud ringristmikute abil, siis säästuvariandis jäävad need ära, aga sissesõit peab olema kokku viidud. Kasutaja jaoks peab olema tingimus, kus vahepeal ei ole ühtegi auku, kraavi, ega mullahunnikut,“ rääkis Mauer.

Kuula ERRi raadiouudiste lõiku.

 

 

Jaga lugu:
EHITUSE UUDISKIRJAGA LIITUMINE

Telli olulisemad ehituse uudised igal nädalal enda postkasti.

Ehitusuudised.ee toetajad:

Eva Kiisler
Eva KiislerEhitusväljaannete juhtTel: 56 600 050
Sandra Malvik
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Helen Paapsi
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785