16. märts 2015

Rail Baltica ehituseks esitati esimene rahataotlus

Autor: Andras Kralla

Eesti, Läti, Leedu ning Rail Balticu ühisettevõte esitasid Euroopa Komisjonile esimese rahastamistaotluse Rail Balticu rajamiseks, mille kogumahuks on 540 miljonit eurot. Osa summast plaanitakse suunata ka juba ehitustegevusse.

Rail Balticu projektijuhti Miiko Perise sõnul plaanitakse Eestis küsitud taotlussummaga luua igakülgne valmisolek ehitustöödega alustamiseks. "Komisjonile esitatud taotlussummaga saame lõpetada kõik olemasolevad uuringud ning koostada tehnilised lahendused raudtee ja reisiterminalide rajamiseks. Samuti saame märkimisväärse osa rahastusest suunata juba ka ehitustöödesse," sõnas Peris.

Lisaks ühisele taotlusele esitas Eesti eraldi taotluse ka Rail Balticu ühendamiseks linnatranspordi ja lennujaamaga ehk olemaoleva trammiliini pikenduseks Ülemiste reisiterminalist Tallinna lennujaama.

Rail Baltic on raudtee, mis ühendab Eesti ülejäänud Euroopa ning naaberriikide Läti ja Leeduga. Euroopa Liidu rahastuse toel jätkatakse ettevalmistustega ehitustöödeks, mida alustatakse eeldatavasti aastatel 2018-2019.

Euroopa Komisjoni otsus esimese taotluse rahuldamise kohta tuleb 2015. aasta sügisel. Seni jätkatakse plaanitud tegevusi uuringute läbiviimisel, raudteetrassi alternatiivide analüüsimisel ning alustatakse Rail Balticu ühisettevõtte algatusel uue tasuvusanalüüsi ja äriplaani koostamist.

Esimene rahastamistaotlus esitati projekti kogumahule 540 miljonit eurot, millest Euroopa Ühendamise Rahastust (CEF) küsitakse kokku 442 miljonit eurot EL toetust. Taotletud kogusummast moodustab Eesti osa koos omafinantseeringuga umbes 213 miljonit, Läti 291 miljonit, Leedu 28 miljonit ning ühisettevõte umbes seitse miljonit eurot.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688