• 28.10.14, 12:37
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Vahter: üle poolte kinnisvarakuulutuste valetavad

1Partner Kinnisvara tegevdirektori Martin Vahteri sõnul sisaldavad rohkem kui pooled kinnisvarakuulutused valeinfot – enim eksitakse pinna suuruse, ehitusmaterjali ja energiaklassi märkimisega.
Ruutmeetrid
Martin Vahteri kinnitusel on levinuim ja olulisim viga valesti märgitud ruutmeetrid. “Inimesed ei kontrolli pinna suurust kinnisturegistrist üle ja märgivad kas peast või võtavad numbri kommunaalide arvelt, aga erinevus võib olla kümme ruutmeetrit,” ütles Vahter.
Lisahooned ja -ruumid

Artikkel jätkub pärast reklaami

Martin Vahteri sõnul tekitavad segadust ka seadustamata ümber- ja juurdeehitused ning erinevate terminite kasutamine. “Isegi suured arendajad on petlikult odava hinna näitamiseks teinekord arvestanud korteripinna sisse keldri ja rõdu, mida tegelikult teha ei tohi,” lisas Vahter.
Materjalid
Palju eksitakse ka hoone materjaliga. Peamiselt ei tehta vahet katusematerjalidel ja krohvitud puumajal ning kivimajal. “Müügikuulutuses on ka seadusega nõutud energiaklassi märkimine või vähemalt info, et seda pole määratud ning see jäetakse tegemata.”
Väärifo piltidelt
Martin Vahteri sõnul ei vasta tihti normidele ka müügikuulutuste pildid. “Seaduse kohaselt peab olema öeldud, kas mööbel ja muud pildil olevad esemed on hinna sees või mitte. Vastupidisel juhul võiks eeldada, et ka televiisor kuulub korteri juurde.”
Puudulik taustatöö
“Ka maaklerid ise pole patust puhtad ja ei tee teinekord piisavalt taustatööd, kuid põhivead tulevad eraisikute kuulutustest. Soovitan alati vaadata põhinäitajad ehitus- ja kinnisturegistrist üle. Kui kuulutus ei vasta tõele, siis on inimesel võimalus tehingust loobuda või hinna üle läbirääkimisi pidada,” lisas Vahter.
 
Autor: Ehitusuudised.ee toimetus

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele