19.-20. juulini andis Eesti Raudtee loa katkestada 48 tunniks raudteeliiklus Tallinn-Keila liinil. Selles ajavahemikus tuli Nordecon ASi Juuliku-Tabasalu ühendusteed ehitaval meeskonnal panna paika täiesti uus Topi ristmiku raudteeviadukt.
Ettevõtte sõnul liigutati Baltimaades esmakordselt kasutatud uudse tehnoloogia abil eelnevalt betoneeritud 325-tonnine sildeehitis oma projektijärgsele asukohale.
Tehti üle 10 000 m³ mullatöid ning viaduktile paigaldati uus raudtee pealisehitus. Kahe ööpäeva jooksul oli viadukti ehitusega ametis üle 70 ehitusspetsialisti. Eelnevalt kõik raudbetoon elemendid (tekiplaat, tugimüürid, pealesõiduplaadid) armeeriti ja betoneeriti raudtee kõrval valmis. Peale betoneerimistöid ja rohkem kui ühe kuu möödumist lükati raudtee viadukt paika liugtalade peal ja kasutades nihutamiseks spetsiaalseid tungraudasid.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kell oli käel ja protsessi jälgisime pingsalt, et saada kõik tööd enne reisi- ja kaubarongide saabumist valmis. Kui poleks jõudnud, siis oleksid trahvid määratud, rongide hilinemise tõttu ja rahvas ei oleks jõudnud õigeaegselt punkt “A” punkti “B”. Adrenaliin oli üleval, ei saanud minutiks ka silma kinni,” ütles Nordecon ASi projektijuht Arto Lille.
Pikemalt saad projekti läbiviimisest lugeda järgmisel nädalal 28. augustil Äripäeva vahel ilmuvast erilehest Ehitus.
Seotud lood
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.