• 21.08.14, 17:57
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas paigaldada uus raudteeviadukt 48 tunniga?

19.-20. juulini andis Eesti Raudtee loa katkestada 48 tunniks raudteeliiklus Tallinn-Keila liinil.  Selles ajavahemikus tuli Nordecon ASi Juuliku-Tabasalu ühendusteed ehitaval meeskonnal panna paika  täiesti uus Topi ristmiku raudteeviadukt.
Ettevõtte sõnul liigutati Baltimaades esmakordselt kasutatud uudse tehnoloogia abil eelnevalt betoneeritud 325-tonnine sildeehitis oma projektijärgsele asukohale.
Tehti üle 10 000 m³ mullatöid ning viaduktile paigaldati uus raudtee pealisehitus. Kahe ööpäeva jooksul oli viadukti ehitusega ametis üle 70 ehitusspetsialisti. Eelnevalt kõik raudbetoon elemendid (tekiplaat, tugimüürid, pealesõiduplaadid) armeeriti ja betoneeriti raudtee kõrval valmis. Peale betoneerimistöid ja rohkem kui ühe kuu möödumist lükati raudtee viadukt paika liugtalade peal ja  kasutades nihutamiseks spetsiaalseid tungraudasid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

 Kell oli käel ja protsessi jälgisime pingsalt, et saada kõik tööd enne reisi- ja kaubarongide saabumist valmis. Kui poleks jõudnud, siis oleksid trahvid määratud, rongide hilinemise tõttu ja rahvas ei oleks jõudnud õigeaegselt punkt “A” punkti “B”. Adrenaliin oli üleval, ei saanud minutiks ka silma kinni,” ütles Nordecon ASi projektijuht Arto Lille.
Pikemalt saad projekti läbiviimisest lugeda järgmisel nädalal 28. augustil Äripäeva vahel ilmuvast erilehest Ehitus. 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 12.08.25, 11:39
TalTechi uuring kinnitab: Airoboti niiskustagastusega soojusvaheti on Eesti kliimas kõige tõhusam
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele