• 24.03.14, 13:14
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Parts: avalikustage teederahastuse nn salajane Exceli-tabel

Uue valitsusliidu poliitika, et Eesti teede hooldus ja areng on ülerahastatud, on ebaadekvaatne. Tegelik situatsioon on vastupidine, ütles Juhan Parts Äripäevale.
Olemasolev teedevõrk vajaks tegelikult rahastamise suurendamist. See puudutab nii kohalikke teid kui ka suuremaid arendusi.
Põhjus on ilmselge, rahaliselt katteta lubadused soovitakse Excelis “balanssi” ajada. Soovitan koalitsioonil see nn salajane “Excel” avalikustada ja ajakirjanikud võiks seda asjaosalistelt nõuda. Usun, et sealt leiab veel suurtes kogustes negatiivseid üllatusi.

Artikkel jätkub pärast reklaami

75% kütuseaktsiisilt on vägagi loogiline teede pikaajalist rahastamist tagav süsteem. Inimesed ostavad kütust just nimelt selleks, et autoga teedel sõita, seega on selline rahastamismudel loogilises seoses avalike hüve kasutamisega ja põhimõttega, et tarbija maksab.
Järelikult kui tahetakse 75% printsiipi muuta, peaks olema asemele pakutav pikaajalist teede korrashoidu ja arendamist tagav rahastamise süsteem. Mingit uut paremat süsteemi asemele aga ei pakuta. Selline lühiajaline populism toob kaasa kogu Eesti teede muutumise Tallinna tänavate sarnasteks.
Autor: Juhan Parts

Seotud lood

Uudised
  • 24.03.14, 12:54
Teerahaga eelarvet lappima
Üks uue valitsuskoalitsiooni lubaduste katteallikaid on kütuseaktsiis. Raha sellist ümberjagamist aga ei toeta teedeehitajad ega maanteeamet.
  • ST
Sisuturundus
  • 02.09.25, 16:14
Kaabli kvaliteet ei ole silmaga nähtav, aga tagajärjed võivad olla valusad
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele