Autor: Tea Taruste, kaasautor • 20. november 2013

Eduka ehitusettevõtja valem

Äripäeva Ehituse lisa uuris, mis on eeldused tänases konkurentsis, et olla ehitusturul usaldusväärne, konkurentsivõimeline ning arvestatav tegija. Loe, mida vastasid suuremate ehitusettevõtete juhid?

Küsimus: Mis teeb ehitusettevõtte edukaks?

Jaano Vink, Nordecon AS juhatuse esimees Edukas ettevõte on see, kes on suutnud muutuval turul tegutseda piisavalt kaua, et anda oma klientidele, aktsionäridele ja töötajatele kindlustunnet tuleviku ees. Parimatest parim on lõpuks see, kellest räägitakse igal tasandil rohkem head kui halba.

Andres Aavik, Skanska EMV AS juhatuse esimees

Edukas firma peab lubadusi, oskab kliente kuulata ja teeb nende elu lihtsamaks ning soovib arenenda. Edukaks teevad firma ta töötajad. Juhi ülesanne on leida iga väljakutse jaoks õige inimene, kes oskab ja tahab võtta vastutust ja teeb seda tööd silmade särades. 

Erki Mölder, AS TREV-2 Grupp juhatuse esimees

Võtmesõnaks on sisemine efektiivsus ning spetsialiseerumine. Me oleme näiteks loobunud ja loobumas paljudest kõrvaltegevustest, mis on võtnud juhtkonnalt liiga palju auru. Suurimaks väljakutseks on aga tasakaal olemaks kohal üle Eesti, kuid seejuures mitte kaotades kohalike olude tundmist. Kui siia juurde veel panna adekvaatse riskide juhtimise poliitika, siis saamegi kokku kolm võtmetegurit.

Toomas Alle, NCC juhatuse esimees Võtmesõna on inimesed: rasketel aegadel on võimekas meeskond ja kokku hoidvad inimesed edu pant. Ja loomulikult tuleb teha tööd efektiivsemalt, leida sääste sealt, kus teised ei oska neid leida.

Hea firma valmistub ka rasketeks aegadeks: et oleks olemas ka oma arendused, mis kataksid turu kehva nõudlust.

Priit Jaagant, Mapri OÜ juhataja

Edukas ehitusfirma on turul toimuvaga kursis. Igapäevaselt tegeleb oma töötajate töö efektiivsemaks muutmisega. Ja loomulikult peab sõna – ehitab vastavalt sellele, kuidas tellijaga on kokku lepitud.

Heino Harak, AS KH Energia-Konsult juhatuse liige Parimatest parima selekteerib tellija, ehk nagu ütleb meie deviis "Meie ei vali tellijat – tellija valib meid". Parimatest parim püsib aja ja muutustega kursis ning kohaldub vastavalt, jäädes samas truuks oma äriajamise põhimõtetele. Samuti  ei lähe parimatest parim kaasa ebaausa konkurentsiga.

Tiit Roben, Merko Ehitus Eesti juhatuse esimees

Kaadrid otsustavad kõik ning ehitusettevõte, kes tahab olla teistest edukam, peab välja panema teistest paremad projektimeeskonnad. Vaatamata tehnoloogia kiirele arengule on ehitus siiski paljuski käsitöö, kus inimfaktor ja juhtimiskvaliteet on väga olulised. Professionaalseks projektijuhiks saamine võtab aega ja nõuab püsivust, mistõttu on vajalikud pikaajalised kogemused ja pidev tööpraktika.

Autor: Tea Taruste

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Sandra MalvikEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 58 552 554
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688