Autor: Marta Jaakson • 6. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Klient tahab enamat, kui on ise valmis maksma.

Soome Ehitusinseneride Liidu arendusdirektori Teemu Vehmaskoski sõnul erinevad eelmisel aastal tehtud uuringule toetudes kliendi ootused ja tegelike tööülesannete eest maksmine šokeerivalt.

Vehmaskoski rääkis projekteerimiskonverentsil “IntelProjekt 2013”, et kliendi nõudmised erinevad olulisel määral sellest, mille eest ollakse valmis maksma. Ta seletas, et klient soovib tellides kvaliteetseid uuringuid, professionaale, ajagraa?kus püsimist ning põhjalikku ehitusoludega tutvumist. Reaalsus on aga paraku see, et tegelikult makstakse vaid hädavajaliku eest: kõrge kvaliteet asendatakse nominaaliga, professionaali asemel palgatakse nooremspetsialist, graa?kus püsimise asemel vähendatakse lisaressursse, enamasti võidab hanke odavaima pakkumise tegija. “Eelmisel aastal tehtud uuringu tulemused ei ole mitte ainult üllatavad, vaid isegi šokeerivad,” nentis ta.

Eesti Arhitektide Liidu esimehe Peeter Pere sõnul ei ole talle teadaolevalt Eestis sarnaseid uuringuid tehtud, küll aga koguvad liit ja ka arhitektid ise materjali avaliku sektori hangete põhjal, et turusituatsiooniga kursis olla. Pere hinnangul on

Eestis olukord võrdlemisi sarnane.

“Ma arvan küll, jah. Me ei ole riigihangete süsteemi või hindamisalustega sugugi rahul,” ütles ta. Pere eelistaks hankel madalaima hinna asemel hoopis pakkuja eelnevate tööde kvaliteedinäitajate võrdlemist.

Loe pikemalt 6. märtsi Äripäeva paberlehest.

Jaga lugu
Ehitusuudised.ee toetajad:
Teeli RemmelgEhitusvaldkonna juhtTel: 51 23 770
Triin UibopuuEhitus ja kinnisvara konverentside programmijuhtTel: 51 990 655
Helen PaapsiReklaamimüügi projektijuhtTel: 5880 7785
Hannes RummReklaamimüügi projektijuhtTel: 518 4688