• 15.01.13, 11:22
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Üle Emajõe tuleb uus sild

Ehitatava silla kogupikkus on 400 meetrit, millest otse Emajõe kohale jääb 90meetrise avaga lõik. Uue silla valmimistähtaeg on 2015. aasta aprill. Sild on osa Tartu idaringteest, mis läheb kokku maksma 45 miljonit eurot.
Täna andis Tartu linnavalitsus ehitusloa Idaringteele silla ehitamiseks. Ropka-Ihaste luhal Emajõge ületav sild on osa Tartus ehitatavast Idaringteest, mis suunab transiitliikluse kesklinnast eemale ning hakkab ühendama Ropka tööstuspiirkonda ja Annelinna.
"Uue silla ehitamiseni jõudmine on Tartu jaoks suure tähtsusega, sest senini on Emajõe ületamise võimalused linna äärealadel sisuliselt puudunud. Koos Idaringteega rajatav sild võimaldab vähendada liikluskoormust linnasüdames," selgitas Tartu abilinnapea Raimond Tamm.
Raudbetoonsild toetub kaheksale sambale ning kulgeb kaarjalt Tartu vangla taguselt alalt üle Emajõe Ihaste suunas. Sillal oleva sõidutee maksimaalne absoluutkõrgus on 44 m ja seega on silla all tagatud vaba laevatatav koridor, mis võimaldab keskmise veetaseme korral liikuda 10,5 m kõrgustel laevadel. Silla kogulaius on 15,5 m. Sillal on 1+1 sõidurajaga sõidutee ja ühel pool 4 m laiune kergliiklustee. Silla piirded on 1,4 m kõrgused läbipaistvast müratõkkeprofiilist ja kahe keskmise samba juurde on kavandatud kumerja kujuga vaateplatvormid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Rajatav sild on osa Idaringtee 2. ehitusalast, mis algab Turu tn vangla juurest ja kulgeb üle Emajõe ja Ihaste luha kuni Lammi tänavani. Praegu käivad teetammi rajamistööd Ihaste tee ümbruses. Luhta ületavas osas ja elamute läheduses on vahetult sõidutee serva projekteeritud 1,4 meetri kõrgused betoonist müratõkendid ja elamutest mööduval lõigul ka pinnasest müratõkkevall, mis hakkab piirkonda kaitsma ka suurvee eest.
Silla ja kogu 2. ehitusala valmimistähtaeg on 2015. aasta aprillis. Selle 2,9 pikkuse ringteelõigu rajamiseks esitasid ühispakkumuse AS TREF, Teede REV-2 AS, Lemminkäinen Eesti AS, AS K-MOST, Toner-Projekt OÜ, Ehituse ja Tarkvara Inseneribüroo OÜ.
Teetööd käivad mitu kuud juba ka Idaringtee 1. ehitusalal, mis algab Võru-Ringtee ristmikust (Postimaja liiklussõlm) ja kulgeb valdavalt mööda Ringtee tänavat Turu tn ääres asuva vangla hooneteni. Sellel umbes 2,1 km pikkusel ehitusalal ehitatakse välja Võru tn eritasandiline liiklussõlm, rekonstrueeritakse foor-reguleeritavateks ristmikeks Jalaka ja Tähe tänava ristmikud ning Ringtee ja Turu tänava ristmikule ehitatakse liiklusring. 1. ehitusala peab valmima 2014. aasta jaanuaris.
Esimese ja teise ehitusala maksumus kokku on 45 miljonit eurot, mida 85 protsenti ulatuses rahastatakse Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist ja ülejäänud raha tuleb Tartu linna eelarvest
Uus sild üle Emajõe
  • Uus sild üle Emajõe

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 21.08.25, 09:00
Argo Luhaste: hilinemised ja lisakulud on sageli seotud geotehniliste oludega
Suurbritannias aastatel 1970–1994 läbiviidud ehitusuuringust, milles analüüsiti hilinemiste ja eelarve ületamiste põhjuseid, selgus, et 40% ootamatutest hilinemistest ja lisakuludest olid seotud geotehniliste oludega. Ehitaja vaates tõusetub küsimus: mis saab siis, kui tegelik kohapealne geotehniline olukord osutub arvatust keerulisemaks?

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele