Hiljuti hakkas Eestis kehtima ELi maaklerite teenusestandard, mis reguleerib küll maaklerite tööpõhimõtete juriidilist poolt, kuid sageli jääb maakleritel puudu elementaarsetest oskustest.
Juba kinnisvarakuulutusi vaadates on näha, et maakleritööd tehakse sageli n-ö kõhutunde pealt. Väheste kuulutuste
puhul ilmneb, et maakler suudab end ostja olukorda panna.Harva märgitakse, millised on küttekulud või millisesse ilmakaarde avanevad aknad.
Selle asemel sisaldavad kuulutused sageli teisese tähtsusega infot, näiteks kirjeldatakse pikalt piirkonda, kus objekt asub. Kui
Artikkel jätkub pärast reklaami
inimene mõnda konkreetsesse piirkonda korterit otsib, siis tavaliselt teab ta juba enne, missuguse alaga tegu on.
Kirjaoskamatus. Mind häirib ka tohutu kirjavigade hulk kuulutustes ja maaklerite e-kirjades. Kuidas teha selliste inimeste vahendusel tehinguid, mis mõjutavad rahakotti kümneid aastaid? Mind ärritab ka see, kui ostjat püütakse petta, tehes pilte näiteks nii, et värvimata või räämas fassaadi osa jäetakse pildilt välja. See on ka mõttetu: Tallinn on väike, ma võin igal ajal majast mööda sõita ja selle üle vaadata. Rääkimata Google Street View’ võimalustest.
Olen kokku puutunud ka maakleritega, kes reklaamivad korteri välja, aga suheldes selgub, et sellise hinna korterit polegi olemas, vaid välja oli reklaamitud kogu arenduse korterite keskmine hind.
Loe pikemalt 4. jaanuari Äripäeva paberlehest.
Seotud lood
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.