Riigi Kinnisvara ASi (RKAS) juhatus kinnitas täna riigihanke „Mälestuste väli. Eesti Rahva Muuseumi peahoone ehitus“ edukaks pakkumuseks nelja pakkuja seast OÜ Fund Ehitus poolt esitatud pakkumuse summas 57 116 398 eurot.
Hankeleping on kavas sõlmida jaanuari lõpus pärast riigihangete seaduses sätestatud ooteaja möödumist ja ehitusega alustada märtsis. Hoone peab valmima 2015. aasta lõpuks, millele järgneb hoone sisustamine, muuseumi kolimine ja püsinäituste rajamine. Eesti Rahva Muuseumi (ERM) uus hoone on plaanis avada külastajatele 2016. aasta lõpus.
ERMi rajamise ja sisustamise eeldatav kogumaksumus on 75,2 miljonit eurot.
Hoone projekt valmis aastatel 2007-2012. Arhitektuurse projekti koostas arhitektuuribüroo SARL D´Architecture Dorell Ghotmeh Tane koostöös Eesti alltöövõtjatega arhitektuuri- ja sisearhitektuuribüroodega HG Arhitektuur OÜ, Kino OÜ ja Pille Lausmäe Sisearhitektuuribüroo OÜ. Hoone ehitusprojekti insenertehnilised osad koostas ja peaprojekteerija ülesandeid täitis EA Reng AS koostöös IB Aksiaal OÜ-ga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
ERMi uus peahoone ehitatakse Tartusse, Raadile. Uue hoone tarbeks on muuseumil kasutada kolm kinnistut Tartu linna ja Tartu valla territooriumil.
Seotud lood
29. jaanuaril allkirjastasid Tartus Riigi Kinnisvara ASi (RKAS) juhatuse esimees Jaak Saarniit ja Fund Ehitus OÜ juhatuse esimees Ott Kikkas Eesti Rahva Muuseumi uue peahoone ehituse peatöövõtulepingu.
Täna pannakse nurgakivi 104aastase Eesti Rahva Muuseumi esimesele oma kodule Tartus Raadil.
ERMi uue peahoone ehitustööde riigihankel jäi sõelale kolm firmat, kelle pakkumine jäi eeldatava maksumuse piiresse.
Viimsi valda plaanitud Randvere koolihoone tõstis esile hangetes sageli esineva hanketingimuse, mis kohustas ehitusprojekti kvaliteedist tulenevad riskid ja lisakulud jätta ehitaja kanda. Pärast nelja suure ehitaja poolt vaidlustatud tingimusi nõustus Viimsi vald tingimusi muutma.
Rääkides Eestis valmivate kvaliteetsete uste ja akende tootmisest, ei saa üle ega ümber Haapsalu Uksetehasest. Ent pea 35 aastat järjepidevalt tegutsenud ettevõtte suund oleks võinud olla ka muu, sest esimese tootena valmistati tehases hoopis täispuidust kirst, mis tellimustööna Žiguli 09 katusel Soome sõidutati.