Jaanuaris piduliku klaaside kokkulöömisega avalikustatud Rail Garanti terminali ehitus on tänaseks seiskunud. Erinevad osapooled annavad projekti toppamisele erinevaid põhjendusi.
Jaanuaris väljakäidud plaanide järgi rajab Venemaa tööstuskauba raudteevedude liider Muuga sadamasse konteinerterminali, investeerides sinna 60 miljonit eurot. Tegemist oleks viimase aja ühe suurema Venemaalt pärit investeeringuga Eestisse.
Tallinna Sadama juhatuse esimees Ain Kaljurand kinnitas, et praegu Muuga sadamas tõesti ehitustegevust ei toimu ning tõi põhjuseks vaidluse riigikohtus. Nimelt on sadamas töötav operaator AS Transiidikeskus „vaidlustanud kõik, mida vähegi sai, ja jõudnud nüüdseks riigikohtusse”. See on Kaljuranna sõnul põhjuseks, miks Rail Garant on otsustanud aja maha võtta ja ootab kohtuotsust.
Tallinna Sadama kommertsjuht Erik Ringmaa ütles aga hoopis, et ehitustööde peatamine ei ole kuidagi seotud antud kohtuasjaga. „Sadama andmetel on ehitustööd peatatud, kuna operaator otsustas muuta ehitatava terminali projekti,” põhjendas ta ning jättis kommenteerimata Kaljuranna öeldu.
Kuidas Rail Garant ise oma Eesti-suunalisi plaane kommenteerib ning mis saaks siis, kui plaan jääks üldse teostamata, loe tänasest Äripäeva paberlehest.
Seotud lood
Maja ehitamisel mõeldakse algusfaasis pigem vundamendi, katuse ja küttelahenduse peale ning sisustust hakatakse reeglina planeerima siis, kui parkett on paigaldatud ja seinad värvitud. Tegelikult kõlab nagu katastroofi valem, sest köök ei ole lihtsalt mööbel ja selle esimesi samme peab kindlasti kavandama juba ehitusjärgus. Miks? Majaehitaja Madis selgitab kohe välja.