Viru Keemia Grupp AS ja Maanteeamet rajavad Ojamaa kaevanduse ja Aidu karjääri vahele raskeveokite katselõigu, mille kattena kasutatakse põlevkivi kaevandamise ja ümbertöötlemise jääke.
Kilomeetrise katse-teelõigu projekti eelarve on miljon eurot.
Täna kirjutasid Viru Keemia Grupp (VKG) ja Maanteeamet alla koostööleppele alustada oktoobri teisel nädalal uudset tee-ehitust. Traditsiooniliste betooni koostisosade asemel kasutatakse teekattes põlevkivi ümbertöötlemisel tekkiv tuhka ja põlevkivi kaevandamisel tekkinud aherainest valmistatud killustikku.
VKG poolt kirjutas leppele alla juhatuse liige Jaanus Purga ja maanteeametit esindas peadirektor Aivo Adamson.
Purga sõnul on oluline, et kohalikus ehituses kasutataks kohalikke materjale ning piiratakse sisseveetavate materjalide kasutamist. "Sisseveetavat graniitkilllustikku tuleb kasutada ainult niipalju, kui hädavajalik," ütles Purga. "Ülejäänud osas tuleb leida rakendus põlevkivi kaevandamisel tekkivale, korraliku kvaliteediga aherainele. Lõppeesmärgina peavad teed olema vähemalt sama head, kuid odavamad ehitada ja ülal pidada.”
Esimesei tulemusi katselõigu omaduste kohta on oodata juba aasta lõpuks – katselõigu rajamist ja ekspluatatsiooni monitoorib Teede Tehnokeskus. Kui katselõik annab positiivse tulemuse, siis jätkavad osapooled koostööd võimaliku katselõigu rajamiseks ka mõnele riigimaanteele, teatas maanteeamet.
VKG on Eesti suurim põlevkivi ümbertöötlemisettevõte, mis annab tööd üle 2000 inimesele. Kontserni valduses on kaevandus, viis põlevkivi ümbertöötlemisvabrikut ning transpordi-, montaaži- ja energeetikaettevõtted.
Kontserni eelmise aasta käive oli üle 170 mln euro. Ettevõtte viimase 8 aasta keskkonnainvesteeringud on üle 64 miljoni euro.
Seotud lood
Kui eramajade omanikud on üsna teadlikud puuraukudega maakütte eeliste suhtes, siis kortermajade elanike ning ühistuliikmete seas võib veel kohata kahtlevat seisukohta.