Vajadus lammutustööde järele on peaaegu buumiaja tasemel, kuid riiklike toetuste ja kütuse hinna tõusu tõttu on teenus kallinenud.
“Lammutustööde päringud on peaaegu buumiajas. Eelmise aastaga võrreldes küsitakse lammutamise eest kindlasti kõrgemat hinda,” rääkis Karimek OÜ juhataja Urmas Vardja ja loetles mõningaid hinnatõusu põhjusi: PRIA toetus laudahoonete korrastamiseks, KIKi ?nantseering tondilosside lammutamiseks ning CO2 kvoodi müügist saadud raha koolide, lasteaedade jt toetuseks.
Purustaja OÜ omaniku ja juhi Kuido Kaskla sõnul on võrreldes 2009. ja 2010. aastaga töö maht kasvanud. “Eelmisel aastal soetasime pika noolega lammutusekskavaatori,” ütles ta ja lisas, et tänavu on eriti suur nõudlus purustamisteenuse järele, mistõttu on ettevõttel jõudsalt kasvanud kivipurustusmasinate park. Viimastel aastatel on lammutustööde hinna tõusule kaasa aidanud ka kallinenud kütus ning erimärgistusega diisli kadumine.
“Lammutusteenuste hinna tõus on tänavu vaevu katnud kulude kasvu. Tehnikapargi vananemine võib lähiaastatel tuua uue kulusurve või kahandada kvaliteetse teenuse pakkumist,” märkis Kaskla. Tema sõnul peavad turuosalised hakkama uusi ehitusmasinaid soetama.
Pikemalt loe 8. augusti Äripäeva paberlehest.
Seotud lood
Tänapäevases arhitektuuris ei ole fassaad enam pelgalt hoone „nägu“, vaid osa selle identiteedist. Disain, vastupidavus ja jätkusuutlikkus on saanud võrdväärseteks väärtusteks. Ruukki disainprofiilid koos uute GreenCoat Pural BT pinnakatetega pakuvad arhitektidele ja arendajatele võimalust luua kestvaid, esteetilisi ja keskkonnasõbralikke fassaade.