Riik on Topi ristmiku ehitamiseks ette näinud 9,6 miljonit eurot, kõik ehitusfirmade pakkumused hankel osutusid aga pea kaks korda kallimaks.
Järgnevad hankel osalenute pakkumused miljonites eurodes:
ASd TREF Nord, TREF, KMG Inseneriehitus ja K-MOS: 17,2;;;;.
ASid Teede REV-2 ja Lemminkäinen Eesti: 17,8
Artikkel jätkub pärast reklaami
Akciju Sabiedriba BMGS Eesti filiaal, OÜd Teedeks Grupp ja T-Model: 18,1
ASid Merko Infra, Merko Ehitus ja Tallinna Teed: 18,7
ASid Nordecon ja Järva Teed: 18,9
Allikad: maanteeamet, Äripäev.
Seotud lood
Joakim Helenius koos Soome äripartneritega on riigi kulul Tallinna piirile ehitatava Topi ristmiku projekteerimise eest maksnud umbes miljon eurot, ent tulemus on äsja luhtunud ehitushange.
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.