Valitsuse täna kinnitatud eelnõu kohaselt saavad kohalikud omavalitsused sel aastal teede remondiks ja hoolduseks riigilt 18,14 miljonit eurot ehk 43% enam kui mullu.
Riigieelarves kohalike teede hoiuks ette nähtud raha jaotub kohalike maanteede ja tänavate pikkuse alusel lähtudes koefitsientidest: kohalik maantee koefitsiendiga 1,0 ning tänav koefitsiendiga 5,0.
Valitsuse otsusega saavad lisaraha teede ehitamiseks ja remondiks seitse Kagu-Eesti piiriäärset valda, 63 912 eurot lisandub Värska, Meremäe, Misso, Mikitamäe, Orava, Vastseliina ja Veriora eelarvetele.
Samuti eraldas valitsus Piirissaare vallale täiendavalt 4479 eurot teehoiu korraldamiseks, esmajoones liiklemiseks saare ja mandri vahel. Rakvere linn sai kergliiklustee rajamiseks juurde 15 000 eurot, Tõrva linna Õhne jõe kaarsilla rekonstrueerimiseks 20 000 eurot, Põlva linn teede ja tänavate remondiks 50 000 eurot ning Torgu vald Kaaviranna tee mustkatte alla viimiseks 20 000 eurot.
Tallinna linnale eraldas valitsus täiendavalt 80 000 eurot sisekvartalite korrastamiseks, Lohusuu vald sai Lohusuu kergliiklustee rajamiseks 20 000 eurot ja Tartu linn ülekäiguradade turvalisuse tõstmiseks 180 000 eurot.
Valitsuse eraldatud raha kohalike teede hoiuks on riigi toetus lisaks omavalitsuste oma eelarvele. Omavalitsused on riigilt lisaraha saanud alates 2003. aastast.
Seotud lood
Kui räägitakse tööstuse energiavajadusest, energiajulgeolekust või toidujulgeolekust, siis tundub, et räägitaks vaid gaasist, CNG-st või äärmisel juhul LPG-st. See on nii ilmselge valik, et tavaliselt ei vaevuta millelegi muule mõtlemagi.