Kinnisvaraettevõtete TOPist jääb silma, et sajast firmast enam kui pooltel on rentaablus üle 30%, osal isegi 100–300%.
Firmasid, kes tegelevad arenduse, ehitamise ja investeerimisega, tuleks vaadelda eraldi kinnisvarabüroodest, kes pakuvad konsultatsioone ja vahendusteenust. Viimaste rentaablus nii suur pole, selgitas Aivar Roosik DZT Kinnisvaraeksperdist Äripäeva kuukirjas Kinnisvara.
“Kinnisvara puhul on tegemist traditsioonilise valdkonnaga, kus peadpööritavaid sündmusi lühikese aja jooksul tavaliselt ei toimu. Suur rentaablus on põhjendatav eelkõige varade ümberhindlusega. Viimasel aastal on kinnisvarahinnad kosunud, seetõttu ei ole kõik kasumid tekkinud rahavooliselt,” rääkis Martin Vahter 1Partner Kinnisvaragrupist.
Ka Metro Capital Managementi Eesti juht Ain Kivisaar sõnas, et raamatupidamislik rentaablus pole kogu tõde. “Kinnisvarafirmasid, kes omavad aktiivseks majandamiseks märkimisväärseid ressursse omavahendina, pole kuigi palju. Valdav osa vahenditest on laenatud. Seega põhjustabki iga positiivne kasum, mis jääb laenuintressist ülespoole, olulise arvestusliku rentaabluse,” ütles Kivisaar.
Artikkel jätkub pärast reklaami
“Kui vaadata reaalseid kasuminumbreid ja viimastel aastatel kantud kahjumeid, siis pole rõõmustamiseks põhjust,” lisas ta.
Seotud lood
Äripäeva kinnisvaraettevõtete edetabelist, mis koostatud 2010. aasta majandustulemuste põhjalt, jääb silma, et sajast firmast enam kui pooltel on rentaablus üle 30%.
Äripäev järjestas mulluste majandustulemuste põhjal Eesti kinnisvaraettevõtted. Edetabeli esimese koha hõivas Rocca al Mare Kaubanduskeskuse AS.
Metro Capital Management Eesti juht Ain Kivisaar rääkis, et ta ei suuda näha põhjust, mis võiks lähiajal Eesti kinnisvaraturule tagasi tuua aastail 2008.–2009. aastal valitsenud pessimismi.
Saaremaa ettevõte OÜ Feizerton, mille kaubamärk Feirol on Eestis juba tuttav nii professionaalidele kui ka tavakasutajatele, on tegelenud enam kui 20 aastat kaablitoodete ja elektritarvikute arenduse, tootmise ja müügiga. Ettevõtte juhi Jüri Lemberi sõnul on neil turul omas nišis tugev positsioon, kuid samas on soov üha enam jõuda otse nii ehitusobjektidele kui ka lõpptarbijateni.