Ligi kolmandik Swedbankist juba kodulaenu võtnud klientidest istub laenulõksus: neil on buumi ajal soetatud kinnisvara, mille väärtus on tänaseks kahanenud ning mida müües jääks müüja kahjumisse.
Head nõu pangal neile pole. “Ega seal ei olegi midagi eriti teha. Kui laenu maksmine probleeme ei tekita, siis polegi väga hullu,” ütleb Andres Tukk Swedpanga eraisikute finantseerimise divisjonist, ja lisab, et tegelikult on laenulõksuga väga hädas olijate arv väike, umbes viis protsenti kogulaenudest.
Makseraskustes klientide osakaal panga teatel väheneb.
Tänavu on pangas makseraskusi käinud kurtmas 850 klienti, samas veel 2009–10 oli neid 6000. Toonastest hädalistest on tänaseks 2400 on probleemidest laenudega jagu saanud.
Seotud lood
Kui ettevõte sünnib soovist teha midagi sisukat ja põnevat, ei pruugi esialgu ollagi suurt strateegiat ja visiooni. Ent kui sellele lisandub aastatepikkune sihikindlus, oskus õigeid otsuseid teha ja kirg valdkonna vastu, võib sellest kasvada midagi suurt. Just nii on läinud ettevõttega Optimus Systems, mis alustas 20 aastat tagasi viieliikmelise meeskonnana ning on nüüdseks kasvanud Eesti turvavaldkonna liidriks.