Eile kirjutasid maanteeameti ja ühispakkujate AS Teede REV-2 ja OÜ Tilts Eesti Filiaal esindajad alla Jõhvi liiklussõlme ehituslepingule.
Ehitustööde valmimistähtaeg on 2013. aasta sügis ja need lähevad maksma 10 371 555 eurot. Ehitust rahastab 100% Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfond.
Jõhvi liiklussõlme rekonstrueerimise käigus rajatakse olemasoleva üle Tapa-Narva raudtee kulgeva Jõhvi viadukti asemele uus paarisviadukt selliselt, et esmalt ehitatakse vana viadukti kõrvale uus 246-meetrine ja 7,5 meetri laiuse sõiduteega uus viadukt ning seejärel teine samasugune viadukt olemasoleva vana asemele.
Paarisviadukti avaehitus lahendatakse järelpingestatud talaga, mis toetatakse V-kujulistele sammastele. Viaduktid rajatakse lubjakivile toetuvatele madalvundamentidele.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Samuti ehitatakse Rakvere-, Veski- ja Uus tänavate ristmik neljakülgseks turboringristmikuks (ringristmik, mille puhul on arvestatud sellele viivate tänavate lõikumisnurgaga nii, et sõidukijuhil oleks võimalik ring kiiremini läbida) ja Rakvere-, Kaare- ja Pargi tänavate ristmik kolmekülgseks turboringristmikuks.
Kogu ehituse ajal jääb rekonstrueeritav teelõik liiklusele avatuks - esimesel ehitusetapil käib liiklus üle olemasoleva ning teisel ehitusetapil üle uue viadukti.
Järelevalvet teostab AS Taalri Varahaldus ja objekti garantiiperiood on viis aastat.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.