E-teenuste keskkonnas saab elektroonselt algatada erinevaid raudtee, tööstusohutuse ja elektroonilise side valdkondade menetlustoiminguid, mida siiani tuli teha paberkandjal tavapostiga või e-postiga. Keskkonna kaudu on näiteks võimalik taotleda lubasid ja tunnistusi, registreerida masinaid ja seadmeid (raudteeveerem ja –rööbasteed, surveseadmed, liftid jms), teatada õnnetustest (elektri-, gaasi-, lifti- jms õnnetused), teha päringuid erinevatesse registritesse (ehitisregister, majandustegevuse register jms). Lisaks pakub e-teenuste keskkond kasutajale võimalust volitada teisi isikuid tegema kõiki teda puudutavaid toiminguid.
TJA peadirektor Raigo Uukkivi sõnul muudab uus e- teenuste keskkond ameti suhtlemise ettevõtete ja eraisikutega oluliselt kiiremaks ja mugavamaks. „Siiani kasutasime oma menetlustoimingutes seitset erinevat infosüsteemi ning 90% kõigist taotlustest laekus meile paberkandjal, mistõttu teenuste osutamise ajakulu ja keerukus ei rahuldanud paljudel juhtudel ei TJA-d ega meie koostööpartnereid,“ lisas Uukkivi.
„E-teenuste keskkonna laiemaks eesmärgiks on avalikke teenuseid kaasajastada, vähendada bürokraatiat ja paberimajandust ning seeläbi tõhustada järelevalvet meie tegevusvaldkondades,“ lisas Uukkivi.
Keskkonna väljatöötamist koordineeris majandus- ja kommunikatsiooniministeerium. Projekti rahastas Euroopa Regionaalarengu Fond.