Täna allkirjastasid maanteeameti ja ühispakkujate Lemminkäinen Eesti ASi ja ASi Teede Tehnokeskuse esindajad Haljala eritasandilise liiklussõlme projekteerimis- ja ehituslepingu, mille hind on ligi 11,56 miljonit eurot.
Lepingu järgi koostab töövõtja Haljala eritasandilise liiklussõlme ja Tallinna-Narva maantee km 87,0-90,5 lõigu rekonstrueerimise projekti ning ehitab selle teelõigu mööda olemasolevat trassi I klassi nõuetele vastavaks kuuemeetrise eraldusribaga neljarajaliseks maanteeks.
Haljala liiklussõlm on kavandatud osalise ristikheina lahendusega koos ringristmikega rampidega, mis ristuvad Rakvere ja Haljala teedega. Üle põhimaantee ehitatakse 88 m pikkune 16,5 m laiune viadukt ja 89 m pikkune ning 3,5 m laiuse rajaga jalg- ja jalgrattaviadukt.
Ühtekokku valmib 2 km kogujateid, 2 km rampe, 1,5 km jalg- ja jalgrattateid, 5 km jagu teevalgustust ja 350 m müratõkkeseina. Põhimaantee sõidusuundade vahelisele eraldusribale istutatakse autotulede pimestamise vältimiseks hekk ja samuti haljastatakse puude, põõsaste ja multšiga bussipeatused, ringristmikud, müratõkkevall ning jalg- ja jalgrattateede ääred.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tööde valmimistähtaeg on 2013. aasta jaanuar. Objekti garantiiaeg on 5 aastat ja järelevalvet teeb Ramboll Eesti AS. 85% lepingusummast tuleb Euroopa Liidu Ühtekuuluvusfondist.
Seotud lood
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.