Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts allkirjastas täna Lääne-Virumaal asuva Haljala liiklussõlme rahastusotsuse, millega riik suunab 6,39 miljonit eurot (100 miljonit krooni) liiklussõlme ehituseks.
Tööde käigus projekteeritakse ning ehitatakse Haljala liiklussõlm koos 3,5 kilomeetrise pikkuse teelõigu ning sinna juurde kuuluvate jalg- ja jalgrattateede, vastava tunneli ja silla ning kogujateedega.
Lisaks juba tehtud otsusele Haljala liiklussõlme ehitamisele on arutlusel ka projekti järgmised etapid. Haljala liiklussõlm on esimene töö suuremast Rõmeda-Haljala teelõigu rekonstrueerimisest.
Kokku planeeritakse ehitada 12,1 kilomeetri pikkune 2+2 sõidurajaga teelõik ning lisaks Haljalale ka Aaspere liiklussõlm. Projekti järgmiste etappide väljaehitamine sõltub finantseerimisest, mis praegu on veel lõplikult lahendamata.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Maanteeamet on alustanud juba projekti hankemenetlusega ning ehitusega plaanitakse alustada juba eeloleval suvel. Objekti valmimisaeg jääb 2012. aasta lõppu.
Seotud lood
Ehitus- ja geotehnilistes projektides seisavad insenerid sageli silmitsi pinnastega, mis ei vasta eeldatud kandvuse ja stabiilsuse nõuetele. Üheks tõhusaks ja maailmas väga laialdaselt kasutatavaks pinnaseparandusmeetodiks on killustiksammaste rajamine. See tehnoloogia võimaldab oluliselt parandada pinnase mehaanilisi omadusi ulatuslike väljakaevamisteta või kiirendada konstruktsioonide alla jääva pinnaste tihenemist.