Tartu linnavalitsuse linnaplaneerimise ja maakorralduse osakond koostas eskiisprojekti, milles on terviklikult käsitletud Jaamamõisa linnaosa korruselamute parkimistingimuste parandamisega seonduvaid küsimusi.
Eskiisprojektiga määratakse ära parkla laienduse maa-ala, parkimise põhimõtted, likvideeritavad haljasalad ja soovitavalt rajatav uushaljastus, jalgteede asukohad, sademevee torustiku põhimõtteline lahendus ning lisaks on näidatud kahe jalgrataste hoiumaja paiknemine.
Jaamamõisa linnaosas kortermajade elamugrupi 1185 korteris elab ligikaudu 2500 elanikku. Arvesse võttes korterite ja äripindade parkimisnormi on vajalik arvutuslik parkimiskohtade arv 987. Hetkel on olemasolevaid parkimiskohti hoonete ümber 366. Viimase loenduse järgi oli linnaosas õhtusel ajal parkimas 370 autot, millest tänavate äärde oli pargitud 166 autot. Eskiisprojektiga kavandatakse juurde 448 parkimiskohta. Projekti täies mahus realiseerumisel oleks alal ca 940 parkimiskohta ning seejuures säiliks ka normatiivne haljastuse osakaal.
Abilinnapea Raimond Tamm selgitas, et eskiisprojekti eesmärgiks on näidata, kuhu ja millises mahus on veel mõeldav täiendavate parkimiskohtade rajamine eeldusel, et olemasolevad haljasalad maksimaalselt säiliksid ning ühtlasi oleks võimalik tõsta haljasalade kvaliteeti.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Parklate täpne kuju ja mahutavus lahendatakse korteriühistute initsiatiivil tellitavate tehniliste projektidega,“ lausus Tamm. „Loodame, et linnavalitsuse poolt loodud tervikprojekt innustab korterühistuid aktiivsele omavahelisele koostööle, mis aitab leida parklaprojekti realiseerimiseks vajalikke finantsvahendeid ning seeläbi enda linnaosa elukeskkonda parandada“.
Seotud lood
Jätkusuutlikkus ja rohelisus ei ole enam ammu nišiteema, vaid eeldus, et tootmis- ja ehitusettevõte saaks üldse rahvusvahelisel turul kaasa rääkida. See tähendab, et tootjal peab olema täielik ülevaade nii materjalide päritolust, tootmisprotsessist kui ka sellest, mis saab toodetest pärast nende elukaare lõppu.