Eile said valmis Kiisa alajaama neli aastat kestnud ning 169 miljonit krooni maksma läinud rekonstrueerimistööd, mille tulemusena sai Elering kaasaegse ja töökindla alajaama.
Kiisa 330/220/110kV alajaam on Põhja-Eesti ja Tallinna piirkonna tähtsaim sõlmalajaam, mille tähtsus suureneb veelgi, kui sellega ühendatakse Eleringi avariielektrijaam.
Kokku kestsid tööd kestsid neli aastat ja need lõpetati tähtaegselt. Tööd teostas hanke võitnud Siemens Osakeyhtiö Eesti filiaal.
Alajaama renoveerimine oli töömahukas ja keerukas, kuna töövõtjale võimaldati ainult osalisi alajaama katkestusi ja töid tuli teostada töötavate seadmete läheduses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kiisa alajaam ehitati 1970. aastate alguses ning enne renoveerimist olid seadmed halvas seisukorras.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.