Tallinna-Narva maantee Liiapeksi-Loobu lõigu remondihanke tähtaeg oli eelmisel esmaspäeval, kuid Nordecon Infra ei jõudnud töödega valmis ja saab tõenäoliselt karistada.
Kui möödunud nädalal vapustas avalikkust kaitsepolitsei poolt maanteeametis, majandusministeeriumis ja Nordeconis tehtud läbiotsimised, siis nende üheks põhjuseks oli ka Liiapeksi-Loobu hange.
Mullu 5. oktoobril lõid Nordecon Infra ja maanteeameti esindajad käed, et hiljemalt selle aasta novembri keskpaigast vuravad autojuhid Loksa teeristist kuni Viitnani remonditud sõidusuunal uuel siledal asfaldil. Kahekümne kilomeetri remontimine maksab 122 miljonit krooni ning enamus rahast tuleb Ühtekuuluvusfondist.
Lepingu sõlmimisel ei osanud aga keegi karta, et töötegemise asemel keskendutakse hoopis vaidlustele kasutatavate materjalide osas.
Projekti järgi tuli asfaldi alla panna graniitkillustiku kiht, kuid kevadel hakkas Nordecon Infra tellijat survestama, et graniitkillustiku asemel tuleks kasutada hoopis freesitud asfaldist, bituumenist, tsemendist ning lubjakivikillustikust kokkusegatud kompleksstabiliseeritud alust.
„Kuna töövõtja lootis projekti muudatuse sõlmimisele, siis on tal muudatuse mitteaktsepteerimisel tekkinud probleeme graniitkillustiku tarnega, mis ongi seisaku põhjuseks,“ rääkis maanteeameti peadirektori asetäitja Märt Puust augustis.
Tulemuseks oligi, et kõige magusamal teedeehituse ajal tööd hoopis seisid.
Nordecon Infra peadirektor Erkki Suurorg põhjendas suvel vaidlusi sellega, et maanteeameti poolt eraldi projekteerimishankega tellitud projekt ei vasta kehtivatele normatiividele ja standarditele, mistõttu nad ei saa algse projekti järgi ehitada ja tööle lepingus nõutud viie aastast garantiid tagada.
Suurorg lootis toona, et kui saabub järelevalve juhis ja normidele vastav tehniline projekt, siis nad loodavad tellijaga uues lõpptähtajas kokkuleppele jõuda.
Prokuratuur kahtlustab praeguseks ametitest kõrvaldatud majandusministeeriumi kantslerit Marika Prisket ja maanteeameti juhti Tamur Tsäkkot seotuses riigihangete teostamise nõuete rikkumise, usalduse kuritarvitamise ja konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimisega.
Nordecon Infra peadirektorit Suurorgu kahtlustatakse seotuses konkurentsi kahjustava kokkuleppe sõlmimisega.
Seotud lood
Tallinn-Narva maanteel Loksa teeotsa ning Viitna vahelisel lõigul (Liiapeksi-Loobu) on juba mõnda aega üks kaherajaline sõidusuund remondis. Kuid objektil valitseb vaikelu, sest ehitushanke võitnud Nordecon Infra lootis hiljem projekti muuta, et neil poleks vaja kallist graniitkillustikku soetada.
2025. aasta esimesel poolel võetakse Eestis vastu kliimakindla majanduse seadus ehk kliimaseadus, mis hakkab tulevikus otseselt mõjutama ka ehitusturgu. „Peame mõistma, et maailm muutub, ehitusturg muutub, kliimaseadus tuleb ning praegu on viimane aeg selles protsessis kaasa rääkida,” ütleb ehitusfirma Rand & Tuulberg jätkusuutliku ettevõtluse ehk kestlikkuse juht August Kompus.
Enimloetud
4
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Viimased uudised
Projekteerimishanke eeldatav maksumus on 19 miljonit eurot + KM.
Hetkel kuum
Ehitus5ECO juhatuse liige Priit Õunpuu: vastavalt lepingule suhtleb ajakirjandusega RKAS
Lepingu maksumus on korralik!
Eesmärk on saada Euroopa juhtivaks jätkusuutliku ja multimodaalse taristu rajajaks ning hooldajaks
Tagasi Ehitusuudised esilehele