Majandusminister Juhan Parts ütles Delfile kommentaariks Reformierakonna lubadusele ehitada valmis Saaremaa sild, et kõige kaalukam sõna on selles asjas öelda saarlastel endil ja ehituse rahastamise küsimus on siiani lahendamata.
Reformierakond lubab oma riigikogu valimiste programmis ehitada välja Saaremaa silla, Tallinna ringtee ja neljarealise maantee Tallinnast Mäoni ning jätkata Tallinna-Narva maantee rekonstrueerimist.
Partsi teeb murelikuks see, et need, kes 3,5 aastat on nõudnud teede rahastamise vähendamist, on asunud nüüd andma lennukaid lubadusi teede ehitamiseks. Tema sõnul on küsimus selles, kuidas üle viie miljardi kroonise maksumusega silla ehitust rahastada: „Oluline on, et see rahastus ei toimuks teiste infrastruktuuriobjektide arvelt – peab olema täiendav finantsmudel, mille kallal me töötame."
Reformierakondlane Urmas Klaas on Saaremaa silla maksumuse hindamisel tagasihoidlikum: ta ütles partei programmi tutvustades, et sõltuvalt tehnoloogiast kulub 3–4 miljardit krooni.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Järgmise nelja aasta jooksul on majandusministri sõnul reaalne välja ehitada neljarajaline tee Tallinnast Mäoni, kuid see vajab poliitilist kokkulepet Kose-Mäo lõigu rahastamise osas, kusjuures võimalik on ka erakapitali kaasamine.
Seotud lood
Kevadel hooldame niidukeid ja õlitame terrasse, aga puitfassaadi hooldamine ei tule sageli mõttessegi ning ega see polegi iga-aastane töö. Ent kui fassaadihooldus jääb pikalt tegemata, võib peagi ees oodata voodrilaudade vahetus, mis on suur ja kulukas ettevõtmine ka siis, kui otsustad seda oma jõududega teha.