• 27.09.10, 17:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Nordecon Infra võitis poolemiljardilise tee-ehituse hanke

Maanteeamet tunnistas Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehituse hanke võitjaks AS Nordecon Infra. Ameti põhjendusel oli see olemasolevatest parim pakkumine.
Juba kaks aastat on kestnud Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hange. Augustis otsustas maanteeamet hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu tühistada. Sooviti 500 miljonit krooni maksva teelõigu hankega alustada puhtalt lehelt. Tühistamise otsus vaidlustati ning asjaosalised lubasid vaidlustada ka uue hanke väljakuulutamise.
Maanteeametile olid jäänud ainult halvad valikud ning eelmisel nädalal võeti vastu uus otsus, millega kuulutati võitjaks Nordecon Infra. Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium kinnitas eelmise nädala lõpus ameti otsuse.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Juunis valis maanteeamet riigihanke võitjaks 484 miljoni krooniga odavaima pakkumise teinud ASi Lemminkäinen Eesti, ASi Teede REV-2, ASi Tref ja ASi Teede Tehnokeskus ühispakkumise.
Teiseks jäi ASi Nordecon Infra ning Ramboll Eesti ASi poolt pakutud 506 miljoni kroonine hind.
Nordecon Infra vaidlustas seejärel maanteeameti otsuse rahandusministeeriumi juures asuvas vaidlustuskomisjonis ning sai sealt positiivse otsuse.
Seejärel kaebas maanteeamet vaidlustuskomisjoni otsuse halduskohtusse. Ka odavaima hinna teinud ühispakkujad pöördusid halduskohtusse.Maanteeamet otsustaski siis hanke tühistada, kuid ka see otsus vaidlustati.
Miks sai Nordecon Infra vaidlustuskomisjonis õiguse
Vaidlustuse sisuks oli, kas riigihanget läbiviival komisjonil oli õigus läbirääkimiste käigus vähendada sõidusuundade vahel asuva eraldusriba laiust ning sellega muuta hankedokumente.
Nimelt nägid nii hanketeade kui hankedokumendid Aruvalla-Kose lõigul ette 13,5 meetrise eraldusriba rajamise, kuid Nordecon Infra esitas eelmise aasta sügisel oma esialgses pakkumises alternatiivina ka kuue meetrise eraldusriba rajamise. Ükski teine pakkuja seda siis ei teinud.
Seejärel andis riigihanke komisjon peale Tallinna Tehnikaülikooli Teedeinstituudiga konsulteerimist ka teistele pakkujatele võimaluse korrigeerida eraldusriba laiust kogu teelõigu pikkuses kitsamaks. Suuresti seetõttu tulid esialgsetega võrreldes kolinal alla ka lõplike pakkumuste hinnad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Kui ühispakkujate algse pakkumise hind oli 681 miljonit krooni, siis läbirääkimiste järel langes see ligi 200 miljoni krooni võrra. Vaidlustaja Nordecon Infra seisukohalt oli sellise hinnaalandamise taga uus, alternatiivne lahendus.Kuna väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetluses ei saa aga läbirääkimiste tulemusena tekkida uut pakkumust, siis vaidlustaja arvates võimaldas hankija ühispakkujatel hankemenetluses õigusvastaselt korrigeerida oma pakkumust.
Vaidlustuskomisjon leidiski, et eraldusriba laiuse muutmise korrigeerimisettepanekuga on maanteeamet peale pakkumuste esitamist muutnud hankedokumente ning pidanud läbirääkimisi dokumentides esitatud andmete üle. Sellega on aga rikutud riigihanke seaduse nõudeid ning on ületatud hankija õigusi väljakuulutamisega läbirääkimistega hankemenetluses.
Komisjon tunnistas kehtetuks maanteeameti peadirektori käskkirjad osas, millega Lemminkäinen Eesti, Teede REV-2, Trefi ja Teede Tehnokeskuse ühispakkumine loeti vastavaks ning nende pakkumine edukaks.
Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ja ehituse hanke teade avaldati riigihangete registris juba 2008. aasta septembris. Peale pikki läbirääkimisi, hankedokumentide muutmisi ning algsete pakkumiste esitamist eelmise aasta novembris, jõuti selle aasta maikuus lõplike pakkumiste tegemiseni.

Seotud lood

Uudised
  • 24.08.10, 14:05
Nordecon: Aruvalla-Kose hanke tühistamine võib projekti üldse nurjata
ASi Nordecon Infra juhatuse esimehe Erkki Suuroru sõnul on maanteeameti otsus tühistada Aruvalla-Kose teelõigu ehitamise hange tehtud suvaliselt ning parim lahendus oleks hankemenetlusega jätkamine ning lepingu sõlmimine konsortsiumiga Nordecon Infra ja Ramboll Eesti.
Uudised
  • 24.08.10, 11:08
Aruvalla-Kose teelõigu 500-miljoniline hange hangunud
Kaks aastat kestnud Tallinna–Tartu maantee Aruvalla–Kose teelõigu projekteerimise ja ehitamise hanke kohtuvaidlustesse sumbumise tõttu otsustas maanteeamet selle hoopis tühistada, et alustada 500 miljonit krooni maksva teelõigu hankega puhtalt lehelt.
Uudised
  • 24.08.10, 16:12
Lemminkäinen: tänavu Aruvalla-Kose teelõigul koppa maasse ei lööda 
ASi Lemminkäinen Eesti juhataja Sven Pertensi sõnul ei jõuta juba 2008. aasta sügisest kestva hankega ka sel aastal niikaugele, et kopp maasse löödaks.
Uudised
  • 03.08.10, 12:22
Poolemiljardiline tee-ehituse hange jõudis kohtusse
Maanteeamet kaebas halduskohtusse riigihangete vaidluskomisjoni otsuse, millega tunnistati kehtetuks Tartu maantee Aruvalla-Kose teelõigu projekteerimise ning ehitamise hanke võitja väljavalimine.
Töökuulutused
  • 21.10.25, 13:13
Embach otsib objektijuhti
Kandideerimise tähtaeg: 04.11.2025

Viimased uudised

Uudised
  • 28.10.25, 16:39
Betooniühingu 2025. aasta üliõpilastööde preemiad said Daniel Tootsman, Karmen Langi ja Margo Pädam
Uudised
  • 28.10.25, 16:26
Ene-Maris Tali on Betoonisõber 2025
Uudised
  • 28.10.25, 11:09
Galerii: NOBE pani Kohilas nurgakivi uuele tehasele
Uudised
  • 28.10.25, 07:51
Norte toob kokku projekteerija, ehitaja ja tellija
Uudised
  • 27.10.25, 13:56
Saksamaa puitehituse ekspert: Eesti tase avaldab muljet
Eriti avaldas muljet Pelgulinna riigigümnaasium. “Sarnast maja sooviksin näha ka Saksamaal”
Uudised
  • 27.10.25, 11:58
Nobe ehitab Harju Elektrile uue 4000-ruutmeetrise tehase
Investeeringu maht on üle 4 miljoni euro
Uudised
  • 27.10.25, 11:36
Haapsalu Uksetehase juht lahkub uuele töökohale
“Suurimaks edulooks Haapsalus pean digitaliseerimise protsessi käima tõmbamist”
Uudised
  • 27.10.25, 11:35
Vaid loetud päevadega: RMK sai valmis Saatse saapa ümbersõidutee laienduse
Saatse saapa uus ümbersõit valmib 2026. aasta oktoobriks

Hetkel kuum

Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
TOP
  • 21.10.25, 09:00
Elektriehituse TOP: konkurents tiheneb, võidavad kiired kohanejad
Ehituspuidumüük on I poolaastal juba kasvanud 8%.
Uudised
  • 24.10.25, 11:34
Ehitajad alles hakkavad hinda kruvima
Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar ja Tallinna Linnaplaneerimise Ameti juhataja Martin Karro.
Uudised
  • 22.10.25, 10:45
Kinnisvaraarendaja ja planeerimisameti juht tegid kokkuleppe
3,5 aasta pärast on Tallinnal olemas üldplaneering. Vanalinna arendamise osas leiti koostöökoht. Kivisaar ja Karro avaldasid, milline on nende nägemuses Tallinn aastal 2035.
Trev-2 Grupi omanik Sven Pertens.
Uudised
  • 24.10.25, 06:45
Trev-2 jõudis ainuomaniku all üle mitme aasta kasumisse. “Oleme põhjast läbi käinud”
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
Uudised
  • 20.10.25, 07:43
GRIK Ehitus ja Ehitustrust ehitavad DSV Vaela terminali
KRC Ehitusel valmis Tehvandil tipptasemel spordihall
Uudised
  • 21.10.25, 09:03
KRC Ehitusel valmis Tehvandil tipptasemel spordihall
LHV pensionifondide kinnisvarainvesteeringute juht Rait Riim lahkab olukorda armutult.
Uudised
  • 23.10.25, 07:00
Vajadus büroopindade kasutusotstarbe muutmiseks on olemas
Riim: Meie turu tüüpne eluase on magalapiirkonna tüüpkorter, mitte Kalamaja mereäärse uusarenduse luksuskorter, ja magala tüüpkorter on keskmist palka teenivale leibkonnale vägagi kättesaadav
SOJLO® lahendus pakub võimalust tõstanduste puhul kasutada ilmastikukindlat termokatkestust, mis seob jäigalt sisemise põranda ja väljajääva põranda osa.
  • ST
Sisuturundus
  • 20.10.25, 10:33
Garaažiuste külmasildade probleemi pärast enam pead vaevama ei pea

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Ehitusuudised esilehele