Tallinna linnavalitsus otsustas esitada linnavolikogule rannapromenaadi rajamiseks vajalike maade munitsipaalomandisse taotlemise otsuse eelnõu.
Eelnõu kohaselt taotletakse linna ülesannete täitmiseks ja arenguks vajaliku maana kergliiklustee ehitamiseks munitsipaalomandisse Kalamaja asumis mereäärsel alal asuvad kaheksa Kalaranna ja Rumbi tänava aadressidega transpordimaa sihtotstarbega maatükki kogupindalaga ligi viis hektarit.
Kultuurikilomeetriks nimetatav kergliiklustee rajatakse endisele raudteetrassile ning kulgeb Linnahalli juurest Tööstuse tänavale. Kahe kilomeetiri pikkune graniitsõelmetest kattega, valgustatud kergliiklustee on mõeldud jalakäijatele ja jalgratturitele.
Niinimetatud „Kultuurikilomeeter“ tagab juurdepääsu seni vähekasutatud rannaaladele ning olemasolevatele ja tulevastele kultuuriobjektidele – Linnahall, Kultuurikatel, Kalaturg, Patarei vangla, Vesilennukite angaarid, Kalamaja kalmistupark ja Noblessneri tehasehooned.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Tallinna 2010. aasta lisaeelarvest eraldati Kultuurikilomeetri projekteerimiseks ja rajamiseks Tallinna Kommunaalametile 4 miljonit krooni. Projekti koostab OÜ T-Model. Töödega alustatakse juba sel sügisel ja soodsate ilmastikuolude korral on plaanis objekt aasta lõpuks valmis ehitada.
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.