Talteri tegevjuht Sven Pertens prognoosis, et millalgi järgmise aasta sees võivad hinnad teedeehituse sektoris tasapisi tõusma hakata, ent möönis edasiste koondamiste ja palgalangetuste vajalikkust.
„Praegu on kõik suuremad teedeala ettevõtted teinud töid päris korraliku kahjumiga ja ühel hetkel jõuab turulolijatele kohale, et see tegevus ei ole jätkusuutlik. Aga võib ka juhtuda, et enne peab veel mõni ettevõte pankrotti minema või teedeehituse alase tegevuse lõpetama,“ märkis ta.
Pertensi sõnul on nad eelarvet tehes oleme väga konservatiivsed, sest ei ole põhjust arvata, et järgmine aasta käesolevaga võrreldes mahtude poolest paremaks kujuneks ja konkurents teedeehituslikele töödele on endiselt ülitihe.
Varasemast rohkem on teedeehituses kasutusel euroraha. Riigi omavahendeid samas vähendatakse. Tõususuunalist muutust Pertens ei näinud, pigem oli tal kartus, et tellimuste summaarne maht võib veelgi väheneda – käesoleva aastaga võrreldes näiteks 10-15% võrra.
Ta ütles, et sääst võib tulla edasiste koondamiste ja palkade jätkuva vähendamise kaudu. „Need on rasked otsused, mis tuleb teha enne järgmist hooaega olemasoleva info baasil. Laiemas plaanis tahaks loota, et firmad ei püüa säästu tekitada tööde kvaliteedi arvelt,“ osutas ta.
Seotud lood
SSAB kontserni tütarettevõte Ruukki Construction käivitas uue tootegrupi Ruukki® LowCarbon, mille eesmärk on täita üha karmimaid keskkonnanõudeid ja rahuldada klientide vajadust vähendada ehitatavate hoonete elutsükli jooksul tekkivaid heitkoguseid. Tootegrupi esimesteks toodeteks on LowCarbon sändvitšpaneelid, LowCarbon fassaadikassetid ja katuseprofiil Ruukki® Classic LowCarbon, mille heitkogused on 50-70% väiksemad kui analoogsetel standardsetel toodetel.