Järgmise nädala neljapäeva hommikul, 27. augustil korraldab Ida-Viru maakonna kriisikomisjon Jõhvi linnas õppuse „Viadukti varing 2009“. Õppuse korraldamise ettepaneku tegi Jõhvi vallavalitsus, lähtudes valla riskianalüüsist.
Õppuse stsenaariumi järgi leiab aset viadukti varing ajal, mil seda ületab liinibuss. Liinibuss ja viadukti konstruktsioonid kukuvad all liikuvale kütust vedavale rongile, mille kaks tsisterni purunevad. Diiselkütust sisaldavate tsisternide süttimisoht on suur ning plahvatuse korral on ohuala raadius umbes 350 m. Liinibussis viibivad inimesed jäävad rusude alla kinni.
Õppuse käigus suletakse liiklus viaduktil kuni 40 minutiks. Samaaegselt korraldatakse evakuatsiooniõppus ohualasse jäävas SA Jõhvi Hooldekeskuses.
Õppusele on kaasatud Ida-Viru maakonna kriisikomisjon, Jõhvi vallavalitsus, Ida-Eesti Päästekeskus, Ida Politseiprefektuur, SA Ida-Viru Kiirabi, Häirekeskuse Ida-Eesti Keskus, Keskkonnainspektsioon, AS Eesti Raudtee, Ida Regionaalne Maanteeamet, Eesti Punase Risti Ida-Virumaa Selts ja Kirde Kaitseringkond.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Eestis on aastaid püsinud arusaam, justkui plaatsoojusvahetid, eriti niiskustagastusega ehk ERV-tüüpi seadmed, ei sobi meie kliimasse. Levinud on hirm, et need külmuvad talvel ja ei ole energiatõhusad. See müüt pärineb ajast, mil turul levisid odavad ristvoolu vahetid, mille kasutegur oli madal ja automaatika olematu. Tänapäeval on see eelarvamus ajale jalgu jäänud.